4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dimelot

[OPGELOST] Standaard fonts OSX gebruiken in OS9.2.2

Duidelijker kan ik het denk niet zeggen, maar ik zal het ff verduidelijken:

Er staat hier een iMac 20″ en die draait op OSX.3.4. Nu zitten daar standaard wat fonts bij onder andere de Zaphino. Mijn collega heeft iets moois gemaakt, maar gebruikt wel dat lettertype. Ik moet nu dat bestand uitleveren voor een drukker, maar ik kan dat lettertype niet laden op mijn mac die overigens draait op 9.2.2.
    Ik heb gezocht op het forum en wel e.e.a. gelezen over fontproblemen onder OSX, maar niets hierover.

Bijdrager
    dimelot

Het is opgelost…..

verkeerd gezocht op het forum….ik heb later toch nog eens gezocht op de extentie van het font .dfont en daar was het probleem opgelost dankzij Deskman.

Het probleem is dat het alleen een Truetype wordt, maar het is beter dan een alternatief font zoeken.

Bijdrager
    Brims

Of lettercontouren maken van het font! :wink:

Bijdrager
    dimelot

Dat is goed mogelijk in Illustrator en ID en minder gevaarlijk dan wanneer dit gedaan wordt in KwakXpress. En een lettercontour maken is ook niet altijd de oplossing, want als je een heel artikel in lettercontouren zet is niet echt lekker werken en zeker niet (makkelijk)te corrigeren.
    Dit is gewoon naar mijn idee de beste oplossing, want de TT is ook weer om te zetten naar PS-fonts

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.