1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Lauwrence

[OPGELOST] Remote G4 ineens niet meer bereikbaar?

Hallo allen,

Vandaag dacht ik rond te zijn met de installatie van mn oude G4 als server, alles netjes geinstalleerd/geconfigureerd en getest met remote (ARD/AFP/SMB etc..) en de machine op zijn plekje gezet na wat kabelsnokkerij.

Zonder ook maar een verandering in de config te hebben gemaakt is de machine onbereikbaar geworden, zowel via de router als direct bedraad. De IP range/subnet kloppen, de machines kunnen elkaar pingen, op zowel IP als op hostname, maar daar houdt het dan ook echt op. Beide machines (andere is een iMac Leopard) kunnen overigens prima communiceren met de router en dus geloof ik niet in een hardware probleem. Ook heb ik al andere kabels geprobeerd, straight en cross.

Wat mis ik hier?? Bedankt voor alle tips/info alvast!

Update: ik heb het probleem nu (schijnbaar) getraceerd naar een Personal File Sharing service op de Tiger machine die na iedere reboot vanzelf uitschakelt. Zodra ik deze aanzet kan ik weer middels AFP een verbinding leggen.

Update2: na een permission repair blijft de PFS netjes aanstaan na een reboot en kan ik zonder problemen weer inloggen. Leuk misschien voor de wist-u-datjes:-D

[/img][/list]

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.