4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    WillyP

Opgelost: problemen met printen via netwerk

Ik heb hier een klein netwerk: op een router zijn aangesloten een Mac, een PC, een Postscript printer, via Ethernet kabels.

Tot voor kort werkte alles prima, maar vandaag kan ik opeens niet meer printen, niet via de PC, niet via de Mac. De PC kan ik nog steeds benaderen vanuit mijn Mac.

Als ik op de Mac omschakel naar AppleTalk kan ik printen, maar alleen op de Apple. Volgens mij ligt het dus niet aan de kabels of de aansluitingen.

Wie kan mij verder helpen?

Groet,

Willy

Bijdrager
    zarknl2

Heb je de printer al uit en aan gezet? Ik bedoel, echt de stekker uit het stopcontact, 1 minuutje wachten, dan weer stekker erin

Soms helpt dat bij problemen

Is het IP adres van de printer veranderd? Geef hem een vast IP adres, niet DHCP (omdat appletalk het nog wel doet)

Printer firmware update kan soms ook een bug verwijderen

Bijdrager
    WillyP

Dank je wel voor je reactie. Inmiddels heb ik de printer voorzien van een vast IP-adres. De stand van zaken is nu als volgt: printen via AppleTalk lukt, via IPP nog niet, en via LPD een keer alleen de eerste pagina en daarna niet meer. Wie het weet mag het zeggen.

Groet,

Willy

Bijdrager
    WillyP

Uiteindelijk heb ik maar de botte bijl tevoorschijn gehaald:

1 De printer (opnieuw) een vast IP adres gegeven;

2 Alle printer software gedeïnstalleerd;

3 De laatste printer software geïnstalleerd.

En nu doet alles het weer, de PC, de Apple en Parallels! Nadeel is natuurlijk dat ik er nooit achter zal komen, wat er nu aan de hand is geweest (waarom vergeet een printer zijn vaste IP-adres?), maar dat zij dan maar zo, ik kan weer printen.

Groet,

Willy

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.