4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RiFF

[opgelost] Probleem met fotoweergave (te veel verzadiging?)

Hallo,

Allereerst sorry als het niet de bedoeling is dat ik hier een probleem ga posten. Ben een newbie hier!

Ik heb het volgende probleem. iPhoto geeft de (vanaf mijn camera) geimporteerde foto’s op mijn beeldscherm erg raar weer. Het lijkt erop alsof er teveel verzadiging plaatsvindt of iets dergelijks. Het gekke is dat wanneer ik een foto upload en daarna via Firefox bekijk, er niks aan de hand is.

Hier een screenshot van iPhoto:

Wanneer ik mijn Mac echter op een ander beeldscherm aansluit, geeft iPhoto ze ook goed weer. Ik heb volgens mij al alle opties doorlopen, iemand enige tips? Alvast bedankt!

Greets!

Bijdrager
    Yaris

Welkom op MacOSX.nl, RiFF. Natuurlijk mag je hier problemen posten, waar is dit forum anders voor ?
    De oververzadiging in iPhoto is een bekend probleem. Kijk hier of je oplossingen kunt vinden.

Bijdrager
    RiFF

Bedankt voor de link Yaris. Ik kom er echter nog niet echt wijs uit. Ik heb gedaan wat de users op dat forum gedaan hebben, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Overigens geeft de preview in de Afbeeldingenmap gewoon de foto juist weer, alleen is als ik hem open krijg ik verkeerde kleuren…

Bijdrager
    RiFF

Ik heb het opgelost. Voor de mensen die ooit nog tegen dit probleem aanlopen: wanneer je gewoon een ander RGB-profiel kiest (zoals Apple RGB), kan het probleem verholpen zijn (bij mij was dit gelukkig zo). Thanks!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.