6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

[opgelost] Pram resetten

Ik krijg op mijn G4 (met 10.4 en wireless keyboard) de PRAM reset maar niet uitgevoerd.
    Met command/Alt/P/R ingedrukt opstarten geeft geen resultaat…… start gewoon op.
    Safari is erg traag, terwijl die op mijn iMac gewoon snel is, vandaar…..
    Ook met de C ingedrukt opstarten om naar de DW-cd te gaan werkt niet.

Wie weet waarom?????

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik weet niet hoe het met een G4 werkt maar misschien dat je toetsenbord pas wordt aangemeld nadat je hebt opgestart? Heb je het al getest met een “gewoon” toetsenbord?

Bijdrager
    Deceipher

Van de macrumors forums (gebruiker PLin):

Actually, Apple does support startup key sequences using the Apple Wireless Keyboard as long as you have built-in Bluetooth or using the D-Link DBT-120 Bluetooth USB Adapter.

http://docs.info.apple.com/article.h…num=86651#faq6

I’m using an Apple Wireless Keyboard with a Mac mini, and I have no problem resetting the PRAM. There’s one trick though. Apple normally recommends holding down the command-option-P-R keys for about 3 reboots. With the wireless keyboard, you have to let go of the keys after each reboot and hold them again as soon as you hear each startup chime. If I keep the keys held down the entire time, I can only get the Mac mini to reboot once.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=510596

Als je overigens geen ingebouwd bluetooth hebt, zul je toch een usb keyboardje moeten gebruiken…

Bijdrager
    OMT-fan

Heb inderdaad via een usb-bluetooth de G4 aan het keyboard hangen.
    Moet dus kennelijk even switchen met de iMac.

Nu gaat het wel…..!!!!!

Bedankt!

Bijdrager
    morris

ik zou het niet doen dat pram zappen, heb het vorig jaar ook een keer gedaan kon daarna gelijk mijn mac weggooien.
    deed niks meer .

gr.

morris

Bijdrager
    palahala
    ”Deceipher”

Van de macrumors forums (gebruiker PLin):

Apple normally recommends holding down the command-option-P-R keys for about 3 reboots.

Huh, zegt Apple dat je het drie keer moet doen…?

”morris”

heb het vorig jaar ook een keer gedaan kon daarna gelijk mijn mac weggooien.
    deed niks meer .

Gek verhaal. Wat was toen de reden om die reset te willen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.