11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

[Opgelost, oorzaak??] iMac hangt bij het opstarten

Na het aanzetten van de iMac hoor ik de boing, en dan krijg ik een wit scherm. Hij doet dus verder niets meer. Het enige wat er is gebeurt is dat de externe harde schijf uitgetrokken werd toen hij standby stond, maar daarna ging hij wel weer gewoon uit standby. Toen is hij vervolgens weer in standby gezet en nou doet ie niks meer…Waar kan dat aan liggen?

Bijdrager
    Walkingfingers
    Bijdrager
    The JM

Helaas, geen van de mogelijkheden werkt. De iMac blijft op een wit scherm hangen. Ik kan nog niet eens van de cd opstarten, laat staan in target-mode.

Bijdrager
    The JM

Ik kreeg net een Kernel Panic te zien, na een herstart krijg ik urenlang het witte scherm weer te zien…Ik ben ten einde raad. Wie kan me helpen?

Bijdrager
    1984

Miep mischien:?
    Safe boot: de eerste keus bij systeem-problemen.
    Start de Mac op met de Shift-toets ingedrukt. ‘Automatisch inlogggen’ wordt uitgeschakeld (wachtwoord!) en je ziet ‘safe mode’ staan in het inlogscherm……………………………………………………………………………..

Bijdrager
    The JM

Ook geprobeerd, maar dan krijg ik een mapje met een knipperend vraagteken te staan. Als ik vervolgens een opstartschijf wil kiezen krijg ik een muist te zien, maar op een wit scherm. Dus ik kan niets selecteren.
    Selecteren met de cd kan ook niet, want hij leest de cd niet eens. Hij start zelfs niet van de cd op..Het enige wat ik zie is een wit scherm en zo nu en dan een kernel panic.

Alles is origineel aan de iMac, dus het geheugen ook.

Bijdrager
    1984
    ”The

Ik kan nog niet eens van de cd opstarten, laat staan in target-mode.

:( Je kunt proberen alle kabels los te koppelen, incl. de voeding, laat hem zo een periode staan en start hem met
    ⌘ + Option + P + R (maar het is voor mij weer een periode geleden dat ik zo’n probleem had met een Power Mac )

Bijdrager
    The JM

Ok, ik zal alles uittrekken. Dan laat ik ‘m wel s staan….Ik weet niet wat ik anders moet doen. Bedankt iig:)

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer eens of het helpt om het geheugen er uit te halen en weer terug te zetten. Uiteraard ook als alle kabels uit de Mac zijn.

Bijdrager
    The JM

Dat werkt ook niet. Nog suggesties? Het is kerst dus ik kan pas zaterdag naar een APR.

Bijdrager
    The JM

Hm. Ik heb in het begin van de avond de dvd erin gedouwd en de Mac aangezet. Net ging ik even kijken en hij was van de cd opgestart. Ik wou de harde schijf herstellen, maar er zat een fout in. Toen heb ik m maar geformatteerd en een backup (leve time machine) teruggezet.
    Maar wat is de oorzaak van deze kapotte harde schijf? Dit is al de 2e keer, de vorige keer had ik precies hetzelfde probleem.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.