4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    iBert

[OPGELOST] Omzetten naar XHTML/CSS

Ik ben vandaag begonnen met het omzetten van een website van een klant van me naar XHTML/CSS. Dit gaat echter niet bepaald zoals het moet…

Ik heb verschillende CSS-trucjes gebruikt, en misschien ligt het daar aan. Ik heb alles gecentreerd in één layer, en ik heb de achtergrondtruuc gebruikt van Simplebits. Hier zie je hoe ver ik sta.

Even een foutenrapport geven:

– Safari doet het prima
    – Opera 7/PC doet het ook prima
    – FireFox op PC/Mac centreert alles, maar geeft de achtergrond niet weer
    – Internet Explorer 6/PC wilt niet centreren, maar geeft de achtergrond goed weer
    – Internet Explorer 5/Mac maakt er een onbeschrijflijk boeltje van

Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen, zodat hij perfect cross-browser/platform is?

Bijdrager
    iBert

Sorry, ik had de URI verkeerd geschreven, bij deze aangepast;

Ook het centreerprobleem heb ik al weten aan te pakken, ik was
    [code:1:70fa8f4c63]text-align: center;[/code:1:70fa8f4c63]
    vergeten bij de body.

Nu rest er nog het achtergrondprobleem in Firefox PC/MAC en Internet Explorer 5/Mac.

Bijdrager
    iBert

Opgelost!

Ik had een foutje staan in het oproepen van de achtergrond in de body.

Er stond
    [code:1:79f2d56d6c]background: #ccc url(../images/bg_birch_800.gif) repeat-y 50% y;[/code:1:79f2d56d6c]
    terwijl dit
    [code:1:79f2d56d6c]background: #ccc url(../images/bg_birch_800.gif) repeat-y 50% 0;[/code:1:79f2d56d6c]
    moest zijn.

Bijdrager
    WebJ

Leuk om te zien hoe iemand na wat puzzelen en doen eigen problemen kan oplossen. Ik zie zulk soort dingen nog altijd als eindeloos proberen tot dat het werkt!

Mooi dat het nu opgelost is, veel succes met het omzetten verder (ook van andere websites!).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.