3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    klaus

(opgelost) Moeilijkheden met uitwisselen font CA DIN,

Voor een klant moeten wij een flashpresentatie maken met de font van hun huisstijl. Dat is de CA Din bold, condensed etc.

Nu hebben zij die files doorgestuurd naar ons, maar zij werken met een suitcase programma om de fonts te activeren.

Wat zij doorgestuurd hebben zijn telkens 2 files per font. 1 file met de naam van het font, en 1 met .bmap erachter.

Op zijn systeem met getinfo krijgt hij te zien dat dit een postscript is, maar bij ons op een powerbook wordt dit aanzien als een unix executable.

Ik heb met hem gepraat en niet direct een oplossing gevonden voor ons probleem.
    Wij hebben die suitcase niet, werken gewoon met het fontbook programma van Apple. Hoe kunnen wij die files gaan converteren of gebruiken?

(nogal dringende vraag, moet voor 17u de deur uit..)

update : het is een postscrypt type 1 file. Wat ik hier onder versta is dat dit gewoon een package is die dan de font beschikbaar maakt op de pc of mac waar het nodig is?

bedankt!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Een paar dagen geleden had iemand ook zoiets, ik denk dat de resourcefork weg is door het mailen. Laat de fonts eens inpakken en dan versturen.

Bijdrager
    klaus

Ja, inderdaad. Ik heb dit ook op google teruggevonden.

De sit file werd geforward en nu kunnen we de fonts wel toevoegen aan font book. Alleen moeten we nu nog iets zien te vinden om dit om te zetten naar een leesbare font voor pc, aangezien mijn collega dat zal verder afwerken op zijn pc.

Edit:

Opgelost!

De Postscript files met het windows programmatje CrossFont geconverteerd naar OpenType fonts.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.