19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mirjam.

[opgelost] Missende symbolen in Systeemvoorkeuren.

Hoi,

ik heb al een poosje een Mac, en kan er wel redelijk mee omgaan :wink: (Ik ben geen digibeet ofzo). Maar de andere mensen die op deze computer zitten niet. :P
    Dus ik wilde een keer iets aan mijn account veranderen, ik ging naar systeemvoorkeuren maar zie nergens meer het symbool ‘accounts’ staan. Ik proberen op een andere manier daar terecht te komen, maar dat lukte dus ook niet. Later zag ik ook nog dat ‘Toetsenbord en Muis’ er niet meer was. Verder zijn er nog geen dingen opgevallen die missen..
    Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zonder CD/DVD? (Misschien is er een online Leopard-herstel achtig iets?)
    Hopelijk snappen jullie het :P, en kan ik er mee geholpen worden.

Bijdrager
    AppleNANdO

Waarschijnlijk heeft de beheerder van je computer dit geblokkeerd.
    Ik zou even contact met diegene opnemen.

Bijdrager
    Mirjam.

Er zijn 2 accounts, allebei beheerder. En het ligt ook niet aan de eerste beheerdersaccount, want daar wil het ook niet op.

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Mirjam.”

Er zijn 2 accounts, allebei beheerder. En het ligt ook niet aan de eerste beheerdersaccount, want daar wil het ook niet op.

Start je computer even opnieuw op schakel ook even je toetsenbord en muis uit kijk dan of ze er weer staan.

Bijdrager
    Mirjam.

Nope staan er nog steeds niet. Maar het is heel vervelend, want ik heb die instellingen gewoon nodig. Als ik een torrent wil downloaden (Leopard installatie) duurt dat heel lang, en ik heb geen DVD/CD waar zoveel op kan.

Bijdrager
    macpro

Open eens je harde schijf en dan de mappen Systeem, Bibliotheek, PreferencePanes
    Zie je daar “Accounts.prefPane” en “Keyboard.prefPane” in het lijstje staan?

Bijdrager
    Mirjam.

Accounts.prefPane wel, maar de Keyboard.prefPane niet.

Bijdrager
    macpro

Vreemd. Dan zou je Accounts wel in Systeemvoorkeuren moeten zien.
    Wat je eens kunt proberen is het herstellen van je schijfbevoegdheden via Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    AppleNANdO

Als je Keyboard.prefPane niet meer in de lijs ziet staan kan je die terug zetten met time machine als je die gebruikt.

Ik dit zelf ook net gedaan. Zat in de problemen door jou probleem:lol:

Bijdrager
    Mirjam.

Time Machine gebruik ik niet, dus dat is geen optie:( (omdat ik ook geen externe harddisk heb). En herstellen van schijbevoegdheden heeft ook niet geholpen..
    Het staat er nog steeds niet tussen..

Bijdrager
    macpro

Dan kun je overwegen om een herinstallatie van OS X uit te voeren.
    Maar dan wel kiezen voor de optie “met behoud van gebruikers en instellingen”.
    Je raakt dan geen data kwijt.
    Hooguit moet je wat specifieke programma’s opnieuw installeren.

Een andere optie is via Pacifist de regelpanelen uit de installatie DVD van OS X peuteren, maar ik weet niet hoe hoog jouw “nerd niveau” is. :wink:

Wat misschien ook nog kan werken en zeker het snelst is om te proberen is het opnieuw installeren van de laatste combo update van OS X. Met een beetje geluk zet die de ontbrekende regelpanelen weer op hun plek.

Kortom: bovenstaand rijtje van onder naar boven even afwerken.

Bijdrager
    Mirjam.

Ja, die installatie DVD ligt dus niet bij mij thuis, en die lui bij waar die wel ligt wonen een eindje weg. Waar ik net achter ben gekomen is dat toen iemand mij die Keyboard.prefPane toestuurde (die dus helemaal nergens meer stond), en ik die vervolgens uitpakte dat hij werd geïnstalleerd, die doet het nu dus weer!
    Nu alleen accounts nog. Ik weet niet of hier iemand is, die Accounts.prefPane naar mij kan sturen (werkt dat ook via email? Bij die andere deed ik het via Adium)

Moderator
    unSOUND

Welke versie van OS X gebruik je ? En op een PPC machine of een Intel ?

Bijdrager
    1984

@Mirjam.om misbruik te voorkomen heb ik je @mail adres verwijderd, gebruik PB:wink:

Bijdrager
    Mirjam.

PPC G5

Moderator
    unSOUND

En gebruik je Panther, Tiger of Leopard ? ( 10.3 10.4 of 10.5 )

Bijdrager
    Mirjam.

Leopard!:D

Moderator
    unSOUND

Hij is onderweg !

( Je hebt een PM )

Bijdrager
    Mirjam.

Bedankt allemaal! Probleem is opgelost;)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.