13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Robert de Groot

[opgelost] Menu-bar items weg

Daarnet wilde iemand iets laten zijn op mijn PowerBook met zijn mediacard-reader. Ding ingeprikt in de USB slot, maar dat ging mis. OSX freezde en moest herstarten.

Na de herstart bleek dat de menu-bar items (rechtsboven) weg zijn. Geen klok, airport, BT en batterij symbool.

Heb de Finder voorkeuren eens weggegooid en de bevoegdheden hersteld, maar geen positief resultaat. Bovendien werken Spotlight en sneltoetsen niet meer (om bijvoorbeeld een schermafdruk te maken).

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Martijn Bakker

Ik heb precies hetzelfde probleem van die menubar. En ook worden mijn iPod Nano en mijn Sony Ericsson K750i niet meer herkend door iTunes en iPhoto. Ze worden wel weergegeven op het bureaublad…

Bijdrager
    Leander

Probeer het PRAM (Parameter RAM) opnieuw in te stellen, misschien dat dat helpt.
    De mac opstarten met de volgende toetscombinatie ingedrukt:
    :apple: + Option + P + R

Bijdrager
    HenkHaas

Ha! Dat had ik gisterenavond ook (lijkt wel een euveltje van 10.4.5 te zijn).

De oplossing is gelukkig simpel: download de stand-alone 10.4.5. combo update bij Apple en installeer deze opnieuw. Nog voor je moet rebooten zie je al je vrolijke menubar items weer terugkomen!

Bijdrager
    Ramsay

heb zelf ook hetzelfde probleem gehad met mijn w800i maar sinds ik deze grabber heb geinstaleerd is het probleem weg. http://helmen.blogspot.com/2005/12/k750i-grabber-12.html.
    Succes

Bijdrager
    Leander

Zie hier.

Bijdrager
    MacTS

De update van Front Row geïnstalleerd? Dit was nl. bij mij de veroorzaker. Hier lopen al meerdere draadjes over.

Bijdrager
    Robert de Groot

Juist, dat was hem! Maar ik herstart mn PowerBook zelden, dus vandaar dat het nu pas fout ging..

Combo update gedraaid en alles werkt weer, opgelost dus.

Bijdrager
    Martijn Bakker
    ”reddrummaster”

Combo update gedraaid en alles werkt weer, opgelost dus.

Bij mij ook :) Bedankt!

Bijdrager
    SM-R2

Bij mij helaas niet. Hij blijft bij het opstarten hangen ofzo. Krijg alleen maar het witte scherm met het grijze appletje te zien en het draaiend streepje. Heb al heel veel toetsencombinaties geprobeerd maar hij blijft maar hetzelfde beeld geven. Wie kan mij helpen ?????

Bijdrager
    thereal

het enige wat er dus hoeft te gebeuren is het downloaden van 10.4.5 update en deze opnieuw te installeren (…) wat ik al een keer heb gedaan ? Graag een reactie voor ik iets volledig in de war stuur op de mini op de vroege maandagmiddag;-)

Bijdrager
    mgmheck

Neen, je moet de combo-update doen.

Bijdrager
    thereal

sorry verkeerd in het bericht gezet maar heb inderdaad die combo klaar staan nu.
    Dus die combo draaien en dan draait alles weer als een zonnetje ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.