9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iMaximus

[Opgelost] Matlab heeft X11 nodig

Hai,

I wil matlab installeren op mn MBP, maar het ding zegt dat ie X11 nodig heeft en dat ik dat niet heb. Als ik dan X11 wil installeren via de website van apple, zegt ie dat ik al een nieuwere versie heb van X11? Weet iemand hoe dit zit?

alvast bedankt

Bijdrager
    Pieterr

De meest recente versie van X11 is hier te vinden: http://xquartz.macosforge.org/trac/wiki/Releases
    Op het moment van schrijven is dat X11 2.3.2.1 (2009.01.03) .

Bijdrager
    Buzz

X11 is ook een optionele install op de OS X installatieschijf. Kortom, mogelijkheden genoeg…

Bijdrager
    Pieterr

Apple stopt zo nu en dan een X11 versie bij OS X. Er staat inderdaad ook een X11 versie op de OS X installatie DVD. Het is niet zo dat zodra er een nieuwe X11 versie uitkomt, Apple deze ook aanbiedt via de Software Update. Je loopt dus al gauw achter de feiten aan als je je X11 alleen via de standaard Apple kanalen (OS X DVD) betrekt. Op de bovengenoemde link kun je de meest recente (en ook oudere) versies vinden.

The updates available on this site are not official Apple releases. They are a convenient way for users to stay up to date with progress made in the open source community (in which Apple is participating). Official Apple releases will come from Apple (most likely through OS and Security Updates via Software Update). These updates will likely incorporate many of the changes made in our releases when and if Apple deems them appropriate.

Bijdrager
    Buzz

Als er voor software als Matlab een X11 update nodig zou zijn dan verschijnt deze wel in software update. Beide opties zijn dus goed.

Bijdrager
    Pieterr

@Buzz_D: het was niet mijn bedoeling om jouw eerdere bijdrage af te vallen, maarrrr…

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een X11 update via de standaard Software Update binnengekregen. Jij wel?

Daarentegen ben ik wel eens tegen een probleem met een oudere X11 versie aangelopen waarover ik hier op het forum iets gemeld heb in http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1747066#1747066

Dit alles ter info aan de TS.

Bijdrager
    iMaximus

Duizendmaal dank voor jullie hulp. Matlab loopt nu als gesneden koek op mn MBP.

Merci!

Bijdrager
    henkverhaar

Geweldig programma, he?

Bijdrager
    iMaximus

prachtig!!:) Wat je er allemaal mee kunt doen ook….en met wat voor gemak!:)

Overigens wel raar dat ik met de update van Pieterr de melding krijg dat matlab de versie van X11 niet herkent en vervolgens niet wil opstarten, maar als ik x11 vanaf mn leopard cd installeer weer wel…..hmmzz…..weird. But never mind…..it works!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.