22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Stijlloos

Opgelost: MacBook Pro start niet op en hard beep geluid

Hallo,

Een klein uurtje geleden heb ik per ongeluk wat water gemorst op mijn trackpad en er is beetje bij de spatie gekomen. Ik heb natuurlijk als een gek gelijk dat ding uitgezet en schoon/droog geveegd.

Vervolgens aangezet en hij deed het nog. Na een halfuurtje bleef ie echter plotseling hangen en heb ik hem uitgezet.
    Sinds nu net start mijn MBP niet meer op en als ik hem aanzet blijft alles zwart en maakt de laptop een luid biepend geluid.

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen?

p.s. Ja ik weet het, niet morsen en voorzichtiger zijn, maar het is nu eenmaal gebeurt en het gebeurt de besten, ik ben normaliter erg voorzichtig met mijn MBP.

—–

Oplossing: Zoals al velen hier zeiden was het probleem de RAM. Deze is waarschijnlijk beschadigd geraakt door het water. Heb de ram door 2x 2gb modules vervangen en hij loopt weer als een tierelier. Altijd beter 90euro dan 1599:P

Bijdrager
    Pepijn Koning

Het lukt vaak niet om hem helemaal droog te krijgen aan de binnenkant, daardoor kan het water altijd later nog schade aanrichten. Wat je het beste kunt doen is hem een aantal dagen laten drogen op kamer temperatuur. Als hij het dan nog niet doet zou ik even bij een PR langsgaan.

Bijdrager
    Stijlloos

Dank voor de reactie. Hmm, dat is waar natuurlijk. Hopelijk is me HD niet kapot, want dat zou toch wel gaar zijn…
    Ik ga je advies opvolgen en hopen dat het werkt!

Andere mensen die ideeen hebben, let me know too!

Bijdrager
    Oppie

Zie hieronder…

Bijdrager
    Stijlloos

Heb even zitten googlen en heb een hele BEEP list.

Hoogstwaarschijnlijk is me GFX card de klos, morgen maar naar de PR en kijken wat de kosten zijn.:(

Bijdrager
    Oppie

Ai, met vloeistoffen op/in je Mac, moet je ‘m direct uitzetten, en dagen laten drogen; het moet volledig verdampen.

Ik denk dat je geheugenbankjes nog vochtig zijn en kortsluiting maken, want die beep heeft met een RAM probleem te maken.
    Zie: http://support.apple.com/kb/HT1547

En waarom geen kapotte HD? Je hebt toch een goede backup? :innocent:

Bijdrager
    Stijlloos
    ”Oppie”

Zie hieronder…

Ahh bedankt!

Ik heb net zelf de lijst gevonden. Dus nu niet meer willen aanzetten en afwachten is het beste?

De beep is ongeveer 1 seconde en dan 5 seconden niks en dan weer 1 beep etc. – dat is waarschijnlijk video probleem?

Bijdrager
    Stijlloos
    ”Oppie”

Ai, met vloeistoffen op/in je Mac, moet je ‘m direct uitzetten, en dagen laten drogen; het moet volledig verdampen.

Ik denk dat je geheugenbankjes nog vochtig zijn en kortsluiting maken, want die beep heeft met een RAM probleem te maken.

Back up is paar dagen oud, maar heb laatste paar dagen veel belangrijke bestanden gemaakt (School) en die zijn nog niet geback upped:(:(

Maar hopelijk is het de GFX

Bijdrager
    Pepijn Koning
    ”Stijlloos”

Hoogstwaarschijnlijk is me GFX card de klos, morgen maar naar de PR en kijken wat de kosten zijn.:(

Ik zou de tijd nemen en een aantal dagen wachten en hem laten drogen, vaak helpt dat echt enorm veel, heb het vaker meegemaakt dat een laptop niet meer te reden leek maar een week later gewoon weer soepel draaide.

Bijdrager
    Stijlloos
    ”Oppie”

Stel dat het de RAM is. Kan ik die RAM eruit halen (bv. een van de twee) of zal ik beide slots moeten hebben gevuld?

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij is het dus een RAM probleem.

Misschien de latjes eruit halen en het ding een paar dagen laten drogen.

PS: weer een cross-post.
    Je kunt de beide latjes eruit halen, want je moet de Mac toch perse niet aanzetten.
    Ga je het over een paar dagen weer proberen, dan is één latje voldoende.

Bijdrager
    Stijlloos
    ”Pepijn44″
    ”Stijlloos”

Ik zou de tijd nemen en een aantal dagen wachten en hem laten drogen, vaak helpt dat echt enorm veel, heb het vaker meegemaakt dat een laptop niet meer te reden leek maar een week later gewoon weer soepel draaide.

Ok, ik ga nog even wachten dan – baal alleen dat ik niet bij me bestanden kan nu. Maar heel erg bedankt voor je tip! Heb nog steeds hoop dat ie het gaat doen. Zal hem voor nu laten rusten.

Bijdrager
    RobinH

Het is een MacBook Pro Unibody. Je kan de harde schijf er dus makkelijk uit halen om er voor te zorgen dat de harde-schijf geen schade op loopt. :innocent:

Bijdrager
    Stijlloos
    ”Oppie”

Volgens mij is het dus een RAM probleem.

Misschien de latjes eruit halen en het ding een paar dagen laten drogen.

PS: weer een cross-post.
    Je kunt de beide latjes eruit halen, want je moet de Mac toch perse niet aanzetten.
    Ga je het over een paar dagen weer proberen, dan is één latje voldoende.

Je hebt gelijk aangezien er dus water mogelijk naar binnen is gesijpelt bij de spatiebalk is het idd grote kans dat de RAM kortsluiting vooroorzaakt, want die zit toch onder de spatiebalk bij die nieuwe MBPs?
    Dank voor de tips!

Bijdrager
    Stijlloos
    ”Robin

Het is een MacBook Pro Unibody. Je kan de harde schijf er dus makkelijk uit halen om er voor te zorgen dat de harde-schijf geen schade op loopt. :innocent:

Helemaal niet zo’n slecht idee!

Bijdrager
    BearPig
    ”Stijlloos”
    ”Robin

Helemaal niet zo’n slecht idee!

Harde schijf eruit, RAM eruit, en de bodem er een paar dagen uit laten, dan droogt ie sneller. Wel zorgen dat er ondertussen geen stof inkomt. Als het alleen water was, zal het wel goedkomen. Tenzij er iets doorgebrand is natuurlijk.

Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Een biep is ram geheugen. Haal je HDD voor de zekerheid er uit

Bijdrager
    Soulshaker
    ”Stijlloos”
    ”Oppie”

Back up is paar dagen oud, maar heb laatste paar dagen veel belangrijke bestanden gemaakt (School) en die zijn nog niet geback upped:(:(

Maar hopelijk is het de GFX

Als je een Sata naar USB wisselstukje hebt kan je alsnog aan die bestanden komen.
    Ofwel wissel je de harde schijf met die van de macbook

Dan heb je weer toegang tot je belangrijke bestanden :)

Bijdrager
    Stijlloos

Bedankt voor de tips!

Ik heb mijn MBP weer aan de praat. Heb voor 90euro bij de plaatselijke reseller 2x 2gb gehaald en deze er zelf in gezet. Opgestart en jahoor het werkt gewoon als een raket.
    Voortaan komt drinken in ieder geval niet meer in een radius van 2 meter bij mijn laptop.

Bijdrager
    Oppie

Ik denk overigens niet dat je originele RAM kapot was. alleen een beetje nat.

Bijdrager
    mathijsvanderhurk
    ”Stijlloos”

Bedankt voor de tips!

Ik heb mijn MBP weer aan de praat. Heb voor 90euro bij de plaatselijke reseller 2x 2gb gehaald en deze er zelf in gezet. Opgestart en jahoor het werkt gewoon als een raket.
    Voortaan komt drinken in ieder geval niet meer in een radius van 2 meter bij mijn laptop.

Je hebt wel veel te veel betaald voor je geheugen… Het is een unibody, right? DDR3, 1067Mhz.
    Kost minder dan 90 euro hoor ;).. Voor 50 euro kan je al klaar zijn :-)!

Bijdrager
    Stijlloos
    ”mathijsvanderhurk”
    ”Stijlloos”

Bedankt voor de tips!

Je hebt wel veel te veel betaald voor je geheugen… Het is een unibody, right? DDR3, 1067Mhz.
    Kost minder dan 90 euro hoor ;).. Voor 50 euro kan je al klaar zijn :-)!

Serieus? voor 2 stuks? Via welke weg dan?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.