13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Dj Joost

[opgelost] Macbook overstuurde audio

Hoi,

Omdat ik mijn externe audio interface verkocht heb, en de nieuwe nog niet binnen is, gebruik ik sinds lang tijd weer eens de build-in audio van mijn macbook. Maar nou klinkt het geluid wat er uit mijn macbook komt helemaal nergens naar. Het klink als of hij heel erg hard overstuurt. Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik precies de zelfde “oversturing”. Wie heeft er een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe ik het op zou kunnen lossen. Voorheen nooit problemen gehad met de build-in audio.

Joost

Bijdrager
    Joop Vos

Heb je er wellicht nog software (equalizer!) tussen zitten … die is afgesteld op externe luidsprekers?

Bijdrager
    Dj Joost

Nee, er zit helemaal niks tussen. Het gaat van iTunes direct naar de build-in audio.

Lid
    Pepperonie

Zitten er niet nog ergens drivers van je oude interface, die een equalizer bevatten. En dit nu projecteren op je build-in kaartje?

Bijdrager
    Dj Joost

Heb net de drivers van mijn oude interface verwijderd, maar dit maakt helemaal geen verschil. Bij Audio/Midi setup staat ook alles goed.

Iemand nog een idee?

Bijdrager
    Joop Vos

Ik heb bijvoorbeeld iWOW als extra feature bovenop iTunes meedraaien. Zo’n soort app bedoelde ik in mijn eerdere post. Als je zoiets ooit hebt geĂ¯nstalleerd dan kan je er gif op innemen dat er klaarblijkelijk nu nog iets van meespeelt!

[off topic] Het zal per muzieksoort en speakerset afhangen, maar ik vind iWOW een geweldige toevoeging. Er is een trial! Als je deze applicatie gaat testen, zet de equalizer van iTunes zelf dan uit. Dat gaat niet automatisch namelijk.

Bijdrager
    proud

Waarschijnlijk de equalizer van iTunes zelf per ongeluk nog aan staan?

Bijdrager
    Dj Joost

Het heeft denk ik niet veel met iTunes te maken omdat het probleem zich in alle programma’s waar geluid uit komt voordoet.

Bijdrager
    Joop Vos

En wat staat er in je systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    Dj Joost

Bijdrager
    Joop Vos

‘k Geef het op …:(

Bijdrager
    Dj Joost

Iemand anders misschien nog een idee wat het kan zijn, en hoe het op te lossen is?

Bijdrager
    Dj Joost

Het probleem is ondertussen opgelost. Door leopard op nieuw te instaleren en mijn backup terug te zetten, waren alle problemen verdwenen. Maar waar het nou door kwam, ik heb geen idee.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.