4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    yvinhei

[opgelost] MacBook > Mac Pro

Ik heb nu een MacBookje, naast mijn vertrouwde Mac Pro. heerlijk. Om gegevens als iCal, adressen en bookmarks te syncen gebruik ik een .Mac-accout, werkt perfect.

Maar ik zou eigenlijk op de bureaubladen van beider machines een soort drop-box willen maken. En zodra ik dan bijvoorbeeld wat documenten of een map, daarop loslaat, deze bestanden automatisch naar de andere machine ‘gebeamd’ worden. Ik heb namelijk gewoon Airport hier. Hoeft alleen in het locale netwerk hoor. Onderweg gebruik ik de iDisk-functie wel (maar die is zo traag voor continu gebruik).

Heeft iemand een idee hoe ik dit het best zou kunnen instellen. Ik heb wel eens wat gelezen over Mapacties, maar da’s niet helemaal mijn ding geloof ik.

Alvast bedankt!

EDIT:
    Naja, lekker… Ik heb gewoon een aliasje gemaakt… Werkt helemaal top! Hij logt zelfs automatisch in als dat nog niet gebeurd was!

Weer wat geleerd vandaag…

Bijdrager
    Oppie

Leg eens wat beter uit, wat de oplossing is. Zo begrijp ik het niet helemaal. En het klinkt wel interessant.

Bijdrager
    excel20

je kan toch de andere computer mounten en evt een alias van de doelmap op je desktop plaatsen?

Bijdrager
    Applemoes

Volgens mij is DropCopy wel iets voor jou:

http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=42044

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.