5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakobbb

(Opgelost) Kan Iomega eGo niet formateren in FAT32 ?

Hier ben ik weer,

Ik wil mijn bestanden van mijn oude (winXP)notebook overzetten naar mijn MacBook Pro met behulp van deze eGo HD.
    Ik ga ervan uit dat de schijf in FAT32 geformatteerd moet staan, vooral de schijf met zowel Windows als Mac OS X kan communiceren. Dit wou ik dan doen via Disk Utility –> Erase –> FAT32 … Maar, …, ik krijg nergens de optie FAT32 te zien?
    In het lijstje van mogelijkheden staan er alleen de mogelijkheden Mac OS Extended 4x met een subtiel verschil en FAT (MS-DOS).

Ik had dan maar in FAT geformatteerd, maar de WinXP notebook kan dit blijkbaar niet lezen.
    Kan er mij iemand helpen met dit vervelende voorval en me dus zeggen hoe ik mijn schijfje wel in FAT32 formaat krijg?

Alvast bedankt,

J.

Bijdrager
    sven-

Zover ik weet is de optie “FAT (MS-DOS)” in Schijfhulpprogramma wel degelijk de juiste optie als je een FAT32 schijf wilt. Waarom Windows de schijf niet wil lezen is weer een ander verhaal.

Anders formatteer je de schijf toch in Windows (dan ook kiezen voor FAT32 natuurlijk)?

Bijdrager
    Jakobbb

Via Windows kan ik hem alleen in NTFS krijgen. :sealed:

Bijdrager
    Jakobbb

Het is uiteindelijk gelukt. Er was een probleem met de drivers. Typisch Windows dus :?

Bijdrager
    sypie

De MS-Dos functie in schijfhulpprogramma = FAT32… NTFS kan namelijk niet door OS X gemaakt worden. (standaard althans)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.