13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

OPGELOST Kan ik standaard iets bewaren in een eigen map ?

Als ik een document wil bewaren in Pages dan wordt standaard de map “documenten” voorgesteld.

Kan ik dat wijzigen en instellen dat dit standaard in een andere submap komt ?
    Voorbeeld in de submap “Projecten in Pages” onder de map “Documenten”. :?

Bijdrager
    michelvdb

Klik op het blauwe knopje met driehoekje naast de voorgestelde naam van je te bewaren document. Er opent zich een compleet navigatiescherm waarin je naar je map Documenten gaat en verder naar je map “Projecten in Pages”.

Bijdrager
    linpaws

Dat kan wellicht in de ‘voorkeuren’ ?
    En anders met ‘save as’ – shortcut: command -s.

Paul.

Bijdrager
    MDF

Klik op het blauwe knopje met driehoekje naast de voorgestelde naam van je te bewaren document.

Euh… dat wist ik, behoort denk ik wel tot de basiskennis van de Mac :D

Maar wat ik bedoel is een standaardmap toewijzen aan een programma. Als ik een Pages document wil opslaan en ik klik op Apple+S zou ik willen dat hij dan standaard de map “XYZ” opent.
    Of mij eventueel onmiddellijk een keuzemogelijkheid geeft van alle beschikbare submappen onder de map documenten.

Ik kan nu wel rechts op het blauwe knopje met driehoekje klikken, krijg dan een lijst van desktop, alle harde schijven en vast ingestelde snelkoppelingen. Maar als ik iets wil plaatsen in de submap “XYZ” (die geen snelkoppeling of alias is) onder de map documenten moet ik eerst kiezen voor “documenten”, dan opent deze map zich met alle bestanden en folders en kan ik doorklikken en uiteindelijk ergens gaan zoeken in de talkrijke bestanden naar de map die ik wil hebben.

Wou het graag wat simpeler hebben als het kan. Als het kan…

Bijdrager
    TonE

Daar hebben we toch het aloude doch onvolprezen Default Folder voor?
    Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom Apple dit niet zelf in het systeem heeft geintegreerd of desnoods opgekocht.

Bijdrager
    linpaws
    ”MDF”

Als ik een Pages document wil opslaan en ik klik op Apple+S zou ik willen dat hij dan standaard de map “XYZ” opent.

Dat hoef je dus maar een keer te doen, aanwijzen in welke map je het wil, als je daarna appeltje s gebruikt kom je waar je de laatste keer bent geweest.

p.s. ik heb pages niet, maar bij elke apple aplicatie werkt het zo.

Bijdrager
    MDF

Dat hoef je dus maar een keer te doen, aanwijzen in welke map je het wil, als je daarna appeltje s gebruikt kom je waar je de laatste keer bent geweest.

Lukt mij niet…

Als ik in Pages kies voor “bewaar” dan krijg ik steeds het “documenten” menu.
    Ik kan wel een andere snelkoppeling, desktop of externe schijf kiezen. Maar kan geen andere map aanwijzen.

Hoe doe je dat dan ?

Bijdrager
    Turbanus
    ”linpaws”
    ”MDF”

Als ik een Pages document wil opslaan en ik klik op Apple+S zou ik willen dat hij dan standaard de map “XYZ” opent.

p.s. ik heb pages niet, maar bij elke apple aplicatie werkt het zo.

Psies.

Bijdrager
    marloez

in Xpress kan dat door in de voorkeuren van het programma een map toe te kennen, kan misschien met pages ook wel…?:?

Bijdrager
    linpaws
    ”MDF”

Hoe doe je dat dan ?

Niet kiezen uit het pull down menu, maar appeltje -s op je toestenbord gebruiken ?

Paul.

Bijdrager
    MDF

Ik ben er uit !!!

Als ik de eerste keer kies om een document op te slaan dan klikken op pijltje naast de documentnaam “naamloos” (dus niet op pijltje van de voorgestelde folder).

Je krijgt dan een dialoogvenster waar je de juiste map kunt kiezen, of een nieuwe map bijmaken. Alle volgende documenten worden steeds in deze nieuwe map opgeslagen.

En klaar is Kees – voor de Belgen – en klaar is Jef.

Simpel, maar je moet het maar weten :mrgreen:

Bedankt allemaal.

Bijdrager
    michelvdb

Wat vertel ik anders? :?

Bijdrager
    MDF

@michelvdb
    Je hebt helemaal gelijk, alleen sommige mensen lezen niet wat er echt staat :P

En ik maar op dat knopje naast “documenten” klikken… :mrgreen:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.