17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Laribij

Opgelost-Kan Firewire een videocam doen vastlopen?

Vorige maand nog gebruikt, maar nu na het aansluiten op FW weigert m’n Canon MV5i alle dienst.

Op accu of adapter, aan FW of niet, player of cam stand, niets lijkt te helpen.

Kan het aansluiten op FW dit veroorzaken, of is het puur toeval?

Valt zo’n cam te resetten? anders zou die wel eens overleden kunnen zijn..:cry:

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik heb nog nooit gehoord dat aansluiting via FW dit kan veroorzaken. Doet de FW poort op je mac het wel als je er iets anders (iSIgh, HD etc) aanhangt? Blijft je Canon ook dienst weigeren zonder aansluiting via FW?

Bijdrager
    Turbanus

Is je mac wel goed geaard aangesloten op het stopcontact?

Bijdrager
    Peppie

Beste Laibij,

Werken je Firewire poorten nog ?.

Ik hoop voor je dat je niet hetzelfde hebt als ik ook gehad heb met een iMac G3 en een Sony camcorder. Deze bleef op een x moment ook hangen zonder aanwijsbare redenen, gevolg firewire poorten Imac defect en de camcorder.

Peppie

Bijdrager
    Laribij

Firewire Lijkt het nog gewoon te doen, Met HD tenminste geen problemen.
    Beide poorten even getest.

Camera doet niks zinnigs, ook als die niet op FW aangesloten

En mijn espresso apparaat van de week ook al kaduuk..:oops:

Bijdrager
    deSpaanseRente

Firewire kan alles

^^

Bijdrager
    Turbanus

Als er sprake is van een ongeaard stopkontakt, kan het buitenhuis van je camera onder stroom komen te staan. Dat kan alle nare gevolgen van die teweeg brengen natuurlijk. Staat overigens ook in je instruktieboekje van de camera.

Bijdrager
    Laribij

De camera draaide in eerste instantie op de accu…
    Stopcontact is idd ongeaard, dat heb je met sommige oude huizen.

Bijdrager
    Turbanus

Dan heb je een vet probleem……. Ga er maar eens verder over lezen/zoeken. Bovendien schrijft Apple al op de eerste pagina van het installatieboekje voor dat je Mac op een geaard stopkcontact moet worden aangesloten. Dat staat nog even los van het aansluiten van een camera op je FW poort. Door ongeaard te werken kan er een lusvorming optreden waardoor het huis van je camera onder spanning komt. Die camera is één brok electronica en kan daardoor op allerlei punten worden beschadigd.

Bijdrager
    acb

Turbanus,

Weet jij toevallig of er dan slechts 1 firewire poort er mee nokt of echt alle twee? Ik heb volgens mij weleens mijn imac op een ongeaard stop kontakt gebruikt en als ik nu twee firewire poorten tegelijk gebruik dan geeft dat problemen.

Mijn iMac zit nog in garantie is het wat om er mee naar een Apple center mee te gaan?

Thanks,

bjorn.

Bijdrager
    Laribij

Dus kan het dan over de FW aansluiting fout gaan? De Camera valt nml niet te aarden.
    Als dit aan gebrek aan aarding zou liggen, zou het het eerste zijn wat in bija 20 jaar hieraan het loodje legt. :(

acb: in geval van twijfel zou ik altijd kijken of het onder de garantie valt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”acb”

Turbanus,

Weet jij toevallig of er dan slechts 1 firewire poort er mee nokt of echt alle twee? Ik heb volgens mij weleens mijn imac op een ongeaard stop kontakt gebruikt en als ik nu twee firewire poorten tegelijk gebruik dan geeft dat problemen.

Mijn iMac zit nog in garantie is het wat om er mee naar een Apple center mee te gaan?

Thanks,

bjorn.

Ik zie in jouw geval geen verband tussen je firewire poorten en een ongeaard stopcontact. Ik vermoed eerder dat je firewire kaart problemen geeft als je bijvoorbeeld een videocamera/recorder en harde schijven aansluit op aparte poorten. Dat is een veel voorkomend euvel.

Inactief
    Anoniem

Ik heb hier in huis ook een geaard stopcontact. Maar is zo’n beschermende stekkerdoos dan genoeg of niet??

Mijn FW poorten van mijn pc zijn óók kapot!!!

Bijdrager
    Turbanus

Als je een ongeaard stopcontact gebruikt, kan er via de FW-kabel (luswerking) spanning op het huis van je camera komen te staan. Dat kan beschadiging aan de camera maar ook aan de Mac veroorzxaken. De stroom wordt dan nl ook teruggeleid naar de Mac. Ik weet het, het is een vervelend verhaal maar lees er de boekjes maar eens op na.

Bijdrager
    Laribij

Ware reden is nu bekend.

Het lag niet aan de aarding, maar aan iemand die hem “maar even” gebruikt had ..
    :x :x :x :x

Positiever: het gaat vast goed komen

Bijdrager
    Turbanus

Sja…. zorg toch maar voor een goed geaard stopcontact….

Bijdrager
    Laribij

Zal ik met een komende verbouwing idd meenemen.
    Overigens dan wel een nieuwe aarde laten slaan. Een vriend heeft em getest, en de weerstand is duidelijk te hoog… Geen probleem, kost weer iets meer.
    :oops:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.