6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sypie

[opgelost] JVC GZ-MG255 camera zonder software importeren?

Zo voor mijn vakantie, met een hele groep, zou ik voor de zekerheid willen weten of iemand de JVC Everio G series GZ-MG255 aan de praat heeft zonder de meegeleverde software. Ik heb gezocht, en toch wat informatie kunnen vinden maar net niet de laatste details.

Er wordt door JVC gemeld dat je de software er bij moet hebben, die heb ik dus niet en ik weet niet of diegene die de camera meelevert er trek in heeft om die CD/DVD mee te nemen. Ik weet dat iMovie de camera herkent en er vanaf kan importeren als het moet, er staat enkel niet bij of dit met of zonder de meegeleverde software is.

Iemand die mij van dat laatste stukje info kan voorzien?

Bijdrager
    Joepmini

Hier eenzelfde JVC camera en deze werkt prima met iMovie zonder de JVC software (zat die erbij dan;-)

Bijdrager
    ckafe

Ik heb de GZ-MG505E maar moet de filmpjes wel eerst even door MPEG streamclip laten converteren tot .mov voordat ik ze in iMovie kan importeren. Software heb ik niet bij deze (gebruikte) camera en ook nooit nodig gehad. Wel had ik af en toe OMT nodig om geluidsproblemen op te lossen en inderdaad om mij op het idee tot MPEG streamclip te laten brengen. Mooi toch OMT! :lol:

Bijdrager
    miltonvv

Zojuist vandaag alle films van de vakantie overgezet vanaf de JVC GZ-MG255 naar iMovie 09 zonder ander software te installeren. iMovie werkt hier prima mee, no problemo.
    Er zat wel software bij de camera, maar deze werkt alleen op Windows. Daar kan je dus niks mee.

Bijdrager
    sypie

Perfect! Dank voor de informatie Ik ben overtuigd dat ik zonder problemen mijn MacBook mee kan nemen zonder extra software van JVC te installeren.

Over de eventuele gebruikerservaringen hoop ik over 3 weken meer te kunnen vertellen.

Bij deze is dit topic opgelost. Dank voor de bevestigingen.

Bijdrager
    bedhead

iMovie is een prachtige applicatie vind ikzelf (ook al ben ik dagelijks FCP-gebruiker). Met iMovie kan je heel veel en is zeer compatibel (al zijn er altijd uitzonderingen).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.