4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Bor

[opgelost] jQuery werkt niet

Hoi!

Ik krijg jQuery niet werkend. Ik heb op dit moment de volgende code gebruikt:
    [code:1:6b02d6e10a]<html>

<head>

<title>Damdiedamdiedam</title>

<script type="text/javascript" src="jquery-1.3.2.js"></script>

<script type="text/javascript">
    $(function() {
    $("#accordion").accordion({
    autoHeight: false
    });
    });
    </script>

</head>

<body>

<div id="accordion">
    <h3><a href="#">Section 1</a></h3>
    <div>
    <p>Mauris mauris ante, blandit et, ultrices a, susceros. Nam mi. Proin viverra leo ut odio. Curabitur malesuada. Vestibulum a velit eu ante scelerisque vulputate.</p>
    </div>
    <h3><a href="#">Section 2</a></h3>
    <div>
    <p>Sed non urna. Donec et ante. Phasellus eu ligula. Vestibulum sit amet purus. Vivamus hendrerit, dolor at aliquet laoreet, mauris turpis porttitor velit, faucibus interdum tellus libero ac justo. Vivamus non quam. In suscipit faucibus urna. </p>
    </div>
    <h3><a href="#">Section 3</a></h3>
    <div>
    <p>Nam enim risus, molestie et, porta ac, aliquam ac, risus. Quisque lobortis. Phasellus pellentesque purus in massa. Aenean in pede. Phasellus ac libero ac tellus pellentesque semper. Sed ac felis. Sed commodo, magna quis lacinia ornare, quam ante aliquam nisi, eu iaculis leo purus venenatis dui. </p>
    <ul>
    <li>List item</li>
    <li>List item</li>
    <li>List item</li>
    <li>List item</li>
    <li>List item</li>
    <li>List item</li>
    <li>List item</li>
    </ul>
    </div>
    </div>

<div class="demo-description">

<p>Setting <code>autoHeight: false</code> allows to accordion panels to keep their native height.</p>

</div><!– End demo-description –>

</body>

</html>[/code:1:6b02d6e10a]

Grotendeels hier vandaan afkomstig. Nou is het probleem dus dat er niets gebeurt, het lijkt wel of heel jQuery niet wordt gezien. Op het moment dat ik een simpeler scriptje (popup oid) gebruik dan doet hij het ook niet namelijk, dat heb ik al geprobeerd. Ik heb hem al naar 777 ge’chmod ook. Activity monitor geeft hem echter gewoon aan als geladen en ik krijg ook geen fouten bij het laden van de pagina te zien… Weet iemand wat er mis is? Ik heb de pagina hier even online gegooid. Ik

Dank alvast!
    Bor

PS: Ja, ik heb gezocht, geGoogled, rondgevraagd…
    PPS: Ja, ik weet dat het zeer waarschijnlijk een nuub-probleem is
    PPPS: Ja, ik weet dat de code niet valid is. Dat komt nog wel.

Bijdrager
    DouweM

Het lijkt er op dat je gewoon niet de goede bestanden gedownload of geladen hebt. Voor zulke dingen heb je namelijk jQuery UI nodig, een apart pakket naast de jQuery core.

Bijdrager
    Gates

Ik heb ook accordion gebruikt op een site en wat ik daarvoor tussen de head tags heb gezet, is het volgende :
    [code:1:b1e05df149] <script type="text/javascript" src="jquery/jquery-1.3.2.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="jquery/ui.core.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="jquery/ui.accordion.js"></script>
    $(document).ready(function(){
    $("#content").accordion();
    });
    </script>[/code:1:b1e05df149]
    [size=9:b1e05df149]NB: ik heb wat wijzigingen doorgevoerd, zoals #content ipv #accordion, maar dat hangt samen met de opmaak van de rest van de website.[/size:b1e05df149]

En bij jou zie ik alleen:
    [code:1:b1e05df149]<script type="text/javascript" src="jquery-1.3.2.js"></script>

$(function() {
    $("#accordion").accordion({
    autoHeight: false
    });
    });
    </script>[/code:1:b1e05df149]

De benodigde bestanden ontbreken nog.

Bijdrager
    Bor

Great, hij werkt:D

Dank je!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.