3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    meneer de koekepeer

[opgelost] JavaScript gelazer

Hi,

Ik probeer de waarde van het veld “field_name” in het formulier met de naam “contact” te zetten.
    Op de contact pagina heb ik een extern .js bestand met de naam “js_form_check” geladen.
    In dit bestand gebruik ik hetvolgende om de veldwaarde te zetten:

[code:1:aa4170437c]eval( ‘document.’ + form + ‘.’ + errorArray[ i ] + ‘.value = "’ + getCookie ( errorArray[ i ] ) + ‘"’ )[/code:1:aa4170437c]

De variabel “form” heeft de waarde “contact” (de naam van het formulier), errorArray[ i ] heeft de waarde “field_naam” (naam van het veld) en getCookie ( errorArray[ i ] ) heeft de waarde “bla” (de waarde die het formulier veld moet krijgen).

Alle variabelen werken. De waarden zitten erin.
    Echter, wanneer ik dti alles ga testen krijg ik te horen “document.contact.field_naam has no properties”. Erg raar, want alle variabelen bestaan en de naam van het formulier is ook correct.
    Ter illustratie heb ik hieronder het begin van mijn formulier gezet:

[code:1:aa4170437c]<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" marginheight="0" marginwidth="0">
    <caption>Contact</caption>
    <tbody>
    <form name="contact" id="contact" action="contact_send.php" method="post">
    <input type="hidden" name="step" value="2" />
    <input type="hidden" name="m_form_id" value="1" />
    <tr>
    <td width="30%" class="Formtextreq">Naam</td>
    <td width="70%" class="Formfield"><input type="text" name="field_naam" value="" size="20" maxlength="100" /></td>
    </tr>[/code:1:aa4170437c]

Het rare is echter dat wanneer ik in de externe JS hetvolgende javascript probeer uit te voeren:
    [code:1:aa4170437c]document.contact.field_naam.value = ‘bla’;[/code:1:aa4170437c]Dat ik dan ook de foutmelding “document.contact.field_naam has no properties” krijg. Derhalve denk ik dat dit iets te maken zou kunnen hebben met de “tbody” tag, maar ik kom er in ieder geval niet uit.

Iemand een idee?

edit: typo

Opgelost
    Ik was vergeten om het javascript onLoad te laten uitvoeren.

Bijdrager
    basvandorst

in je form gebruik je nederlandse benaming:
    name=”field_naam”
    en in jscript gebruik je engelse benaming
    field_name

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Dat is een typo in mijn post.
    In de JS alsmede als in het formulier gebruik ik “field_naam”.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.