8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    reno1

[OPGELOST] iTunes via HD en externe HD luisteren?

Beste maccers

Ik vraag me af of het ook mogelijk is om een deel van mijn iTunes bibliotheek (de nummers die ik niet zo vaak luister) op een externe harde schijf te zetten en te luister via iTunes (via de HD). en de nummers die ik juist vaak luister op mijn macbook pro te houden en via interne harde schijf te luisteren?

Alvast dank,

Rein

Bijdrager
    formulefan

dit is mogelijk door twee itunes bibliotheken aan te maken. 1 met de nummers op de interne hd en 1 voor de nummers van de externe hd. Deze bibliotheken kun je dan laden door itunes met, geloof ik, alt op te starten.

Kom je er zo uit?

Bijdrager
    1984

Je kunt ook je iTunes bibliotheek op de externe HD zetten, en van de nummers niet zo vaak draait een alias maken en deze plaatsen op je Macbook, de originelen kun je dan van je Macbook halen, (zodra de externe HD aan staat herkend hij de nummers )

Bijdrager
    zmaster

Ik heb 1 itunes bibliotheek met daarin nummers die ik vaak luister die op mijn interne hd staan en nummer die ik minder vaak luister op mijn externe hd staan.
    Dit is verder geen probleem.

Alleen als je je externe hd er niet aan hebt hangen dan staan er dus in je bibliotheek een hoop nummer die hij niet zal kunnen vinden. Ik zie hier de hinder niet van in maar ik kan me voorstellen dat je dat wel zou vinden. En dan is de oplossing van Formulefan idiaal.

Maar het is mogelijk om het in 1 bibliotheek te doen.

Bijdrager
    reno1

bedankt voor jullie reacties.

zmaster kun je mij uitleggen hoe je dit gedaan hebt?

1984 wat is een Alias?

alvast bedankt

Bijdrager
    1984

Alias?
    Een toetscombinatie waarmee u bestanden, mappen of programma’s kunt openen die zich elders op de computer bevinden. Als een symbool voorzien is van een kleine pijl in de linkerbenedenhoek, is het waarschijnlijk een alias. (een alias is bijvb. 4kb terwijl de originele map bijvb. 3 GB is)

zie Mac Help

Bijdrager
    formulefan
    ”reno1″

bedankt voor jullie reacties.

zmaster kun je mij uitleggen hoe je dit gedaan hebt?

1984 wat is een Alias?

alvast bedankt

voor de switchers onder ons:P dat is in windhoos een snelkoppeling

Bijdrager
    reno1

dank jullie voor jullie tips. ik heb het nu op de manier van formulefan gedaan

:apple:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.