30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    sparkle

[opgelost] itunes verkloot alles

AAARGH EEN RAMP!!

Ik heb een externe HDD met 21 gb (~ 250 albums) aan muziek. De namen van de mapjes waren zoals dit
    – Nederlandse Top 40 Week 28 2004
    – TMF Hitzone 28
    – Apres Ski Hut 14
    – Micheal Jackson – The Number Ones
    (etc. je kent het wel)

NU HEEFT ITUNES AL DIE MAPPE ANDERE NAMEN GEGEVEN! ALS DIE VAN DE ARTIESTEN! HOE KRIJG IK DIT OOIT NOG TERUG?!?!? :x

Niet zeker? Naja dan is het erg kut, nu voel me ik ook gelijk verplicht aan iTunes want in Windows Media Player (op mijn PC) schiet het niet op om het juiste album te vinden.

*zucht*:(

Bijdrager
    DoppieDoppie

Eerst even diep in- en uitademen… :x

Staat het nog wel een beetje gerangschikt in iTunes, of is dat ook een zooi, want volgens mij geeft ie dat wel goed weer toch?

:|

Bijdrager
    luukwagon

Pfff, je moet beter lezen sorry hoor. Als je iTunes installeerd vraagt het programma zelf aan JOU! (dus jij verkloot alles) Wat jij met jemuziek wil doen. De mappen zo laten staan of dat iTunes alles ordent.

Bijdrager
    tennapel

Op zich is dit raar; wat heb je gedaan? Normaal importeert iTunes muziek naar een eigen map en zet daarin inderdaad alles op naam van artiest — ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat iTunes mappen gaat hernoemen.

Staat alles niet gewoon ook nog zoals het was op je externe harddisk?

Bijdrager
    Buzz

Sowieso verandert iTunes nooit iets aan bestaande mappen. Je kan wel instellen dat hij bij het importeren alles kopieert naar zijn eigen iTunes Music Library map, en daar binnen de mapindeling consistent houdt met de informatie in de ID3 tags van de muziekfiles (“artiest_naam -> album_naam -> liedjes” en/of “compilaties -> album_naam -> liedjes”). Zijn die tags niet goed, dan wordt die mapindeling dat natuurlijk ook niet, maar dat is binnen iTunes erg makkelijk te corrigeren.

Maar het belangrijkste: Omdat er kopieen worden gemaakt blijven de oorspronkelijke mappen daarbij altijd onveranderd.

Het lijkt er dus sterk op dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan. Neem dus eerst even 10 minuten de tijd om je in de werking van iTunes te verdiepen, door erover in de handleiding, de online help of het forum te lezen. Als je daarna iTunes een paar dagen in gebruik hebt denk ik dat je door zult krijgen dat het programma heel intuitief werkt, en dat je daarna nooit meer naar die folder structuur of andere muziekprogramma’s hoeft om te kijken.

Bijdrager
    xkrprtl

Om verzamelaars onder een map te krijgen in iTunes selecteer je de gewenste tracks :apple: + i en vink deel van verzameling aan. Nu krijg je een mooi mapje, met de naam van de CD, met daarin alle tracks.

Bijdrager
    sparkle
    ”luukwagon”

Pfff, je moet beter lezen sorry hoor. Als je iTunes installeerd vraagt het programma zelf aan JOU! (dus jij verkloot alles) Wat jij met jemuziek wil doen. De mappen zo laten staan of dat iTunes alles ordent.

Dan heb ik idd beter moeten lezen, en iTunes mocht dat wel wat duidelijker maken met bijvoorbeeld een “Alert” met “PAS OP” in grootte letters ofzo.

Inplaats daarvan heeft ie dat dan wel tegen me gezegt maar in dezelfde letters als de rest van de wizard.

Bijdrager
    sparkle
    ”Buzz_D”

Sowieso verandert iTunes nooit iets aan bestaande mappen. Je kan wel instellen dat hij bij het importeren alles kopieert naar zijn eigen iTunes Music Library map, en daar binnen de mapindeling consistent houdt met de informatie in de ID3 tags van de muziekfiles (artiest naam -> album naam -> liedjes en compilaties -> album naam -> liedjes). Zijn die tags niet goed, dan wordt die mapindeling dat natuurlijk ook niet, maar dat is binnen iTunes erg makkelijk te corrigeren.

Maar het belangrijkste: Omdat er kopieen worden gemaakt blijven de oorspronkelijke mappen daarbij altijd onveranderd.

Het lijkt er dus sterk op dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan. Neem dus eerst even 10 minuten de tijd om je in de werking van iTunes te verdiepen, door erover in de handleiding, de online help of het forum te lezen. Als je daarna iTunes een paar dagen in gebruik hebt denk ik dat je door zult krijgen dat het programma heel intuitief werkt, en dat je daarna nooit meer naar die folder structuur of andere muziekprogramma’s hoeft om te kijken.

Ik heb in de instellingen bij geavanceerd de iTunes map veranderd naar die muziek map op mijn externe HDD juist zodat alles preferences op de externe HDD bijven ipv m’n Documents map.

Natuurlijk als ik wist dat ie dit ging doen heb ik dit nooit gedaan.

Bijdrager
    Marresc

Per ongeluk op “Consolidate Library” gedrukt? :?

Bijdrager
    DoppieDoppie

Ik zal Steve even vragen of hij een beter warningsign wil maken met een groot stopbord of een Disneypoppetje er bij… :wink:

Bijdrager
    Buzz

Ok, maar dan staan misschien in die map op je externe HD waarschijnlijk de door iTunes aangemaakte mappen en de oorspronkelijke mappen nog gewoon naast elkaar. Door te sorteren op datum/tijd kan je ze misschien weer uit elkaar halen, en opnieuw beginnen. Kies in het vervolg een lege map voor de locatie van de iTunes Music Library, of laat het op de default locatie staan.

Bijdrager
    osx

De meeste verklote hun computer.
    En de meeste doen dit zelf.
    Alleen is het makkelijk om het programma of die ander de schuld te geven.

Bijdrager
    Golfgast
    ”Funqtion”

Om verzamelaars onder een map te krijgen in iTunes selecteer je de gewenste tracks :apple: + i en vink deel van verzameling aan. Nu krijg je een mooi mapje, met de naam van de CD, met daarin alle tracks.

Komen ze dan in een mapje in iTunes? of in de Finder?

Ik zou ook graag willen weten hoe dit werkt onder Windows als hij het in mapjes in iTunes gaar zetten…

Bijdrager
    midas

Ik heb een externe HDD met 21 gb (~ 250 albums) aan muziek. De namen van de mapjes waren zoals dit
    – TMF Hitzone 28
    – Apres Ski Hut 14
    – Micheal Jackson – The Number Ones
    (etc. je kent het wel)

eehhhh, das toch geen muziek man!!:P

Bijdrager
    xkrprtl

In de finder en dit werkt dus ook onder windows’ verkenner.

Bijdrager
    boesboes

Komt misschien door je muzieksmaak!

– TMF Hitzone 28
    – Apres Ski Hut 14

hmm

Bijdrager
    pieter010

:? Maar ehm… als je ID-tages goed gevuld zijn kan je de muziek perfect beheren via iTunes. Laat iTunes maar beheren waar de bestanden fysiek staan.

Bijdrager
    philippo
    ”pieter010″

:? Maar ehm… als je ID-tages goed gevuld zijn kan je de muziek perfect beheren via iTunes. Laat iTunes maar beheren waar de bestanden fysiek staan.

Ja precies, wat kan jou het schelen waar die bestanden precies staan?

Bijdrager
    patricko

Ik heb al m’n MP3’s op een nfs server staan, en iTunes wilde in het begin alles naar mn Mac gaan kopieren. Ook zoiets sufs.

Bijdrager
    philippo
    ”patricko”

Ik heb al m’n MP3’s op een nfs server staan, en iTunes wilde in het begin alles naar mn Mac gaan kopieren. Ook zoiets sufs.

Dat is niet suf, dat is een instelling die jij zelf kiest. Als je dat suf vindt, ben je dus zelf suf.

Bijdrager
    MacAttack

Tsssss wat een titel seg. Lijkt wel een PC forum hier :x

Bijdrager
    sparkle
    ”osx”

De meeste verklote hun computer.
    En de meeste doen dit zelf.
    Alleen is het makkelijk om het programma of die ander de schuld te geven.

Dat is zo. Alleen kunnen sommige dingen beter verkomen worden.

Bijdrager
    sparkle
    ”philippo”
    ”pieter010″

Als ik bijvoorbeeld het album TMF Hitzone wil branden, dan kan ik nu niet meer simpel dat mapje naar Toast slepen.

Bijdrager
    sparkle

Ik had op mijn PC HDD nog 16 GB van mijn albums kunnen vinden, de rest heb ik handmatig terug moeten zetten in eigen mapjes (bijvoorbeeld ik had Coldplay X & Y en moest ik opzoek gaan naar het mapje Coldplay en daar de bestanden vanuit kopieeren).

Zoals je ziet gaat dit wat lastiger bij verzamel albums. Neem bijvoorbeeld 538 Summerhits 2004 als voorbeeld, daar staan platen op van 20 verschillende artiesten. Dan moet je al die artiesten mapjes op gaan zoeken en al die bestanden daarvanuit uit plukken.

Maja al met al opgelost, en zo een fout als deze maak ik nooit meer. (kut mac ;))

Bijdrager
    Freek.

Ik brand hele albums (of zelf samengestelde ‘verzamelaars’) altijd vanuit aangemaakte afspeellijsten in iTunes zelf op cd.

Moderator
    unSOUND
    ”sparkle”

Zoals je ziet gaat dit wat lastiger bij verzamel albums. Neem bijvoorbeeld 538 Summerhits 2004 als voorbeeld, daar staan platen op van 20 verschillende artiesten. Dan moet je al die artiesten mapjes op gaan zoeken en al die bestanden daarvanuit uit plukken.

En als je nou gewoon kalm gebleven was, en even dit gelezen had…

”Funqtion”

Bijdrager
    osx

philippo schreef:
    pieter010 schreef:
    Maar ehm… als je ID-tages goed gevuld zijn kan je de muziek perfect beheren via iTunes. Laat iTunes maar beheren waar de bestanden fysiek staan.

Als ik bijvoorbeeld het album TMF Hitzone wil branden, dan kan ik nu niet meer simpel dat mapje naar Toast slepen.

Nou je kan dus een rechtsteeks van uit Itunes een selectie van tracks ,
    drag en droppen in Toast dus. Echt wel.

Bijdrager
    sparkle
    ”unSOUND”
    ”sparkle”

En als je nou gewoon kalm gebleven was, en even dit gelezen had…

”Funqtion”

dat is per nummer, dat kan je niet met 2 of meer nummers tegelijk doen, oftewel ik ben sneller af hoe ik het nu gedaan heb (denk ik)

Bijdrager
    sparkle
    ”osx”

philippo schreef:
    pieter010 schreef:
    Maar ehm… als je ID-tages goed gevuld zijn kan je de muziek perfect beheren via iTunes. Laat iTunes maar beheren waar de bestanden fysiek staan.

Nou je kan dus een rechtsteeks van uit Itunes een selectie van tracks ,
    drag en droppen in Toast dus. Echt wel.

Zoals ik in mijn 1e bericht zei wil ik niet afhankelijk zijn van alleen iTunes. :innocent:

Moderator
    unSOUND
    ”sparkle”

dat is per nummer, dat kan je niet met 2 of meer nummers tegelijk doen, oftewel ik ben sneller af hoe ik het nu gedaan heb.

Ja, je hebt helemaal gelijk. Stom van mij om te denken dat iemand die al jaren iTunes gebruikt een nieuweling iets kon leren…

Toevallig nog niet geprobeerd om de appelt-toets of de shift-toets in te drukken bij het selecteren ?

”sparkle”

Zoals ik in mijn 1e bericht zei wil ik niet afhankelijk zijn van alleen iTunes. :innocent:

En je had er ook nog niet aan gedacht dat iTunes misschien wel helemaal naar jouw hand te zetten is, zodat jij niet afhankelijk bent van iTunes, maar dat iTunes gewoon precies kan doen wat jij wil ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.