17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

[OPGELOST] Itunes: dubbel cd naar 1 cd, tracknrs doorlopend

Ik heb iets van 125 concerten (dubbel cds) in Itunes.
    De tracks op cd 2 (schijfnummer 2 van 2) beginnen weer bij 1 uiteraard.

Nu wil ik daar vanaf. Ik wil dat het 1cd wordt en dat alle tracknummers doorlopen van 1 t/m het laatste nummer, niet dat het gesplitst wordt in 2cds.

Iemand een idee??

Nookie.

Bijdrager
    Nikita

In iTunes aangeven dat het 1 cd is en dan je nummertjes door nummeren? Het is wel een kutklus… Nou heb ik in iTunes wel iets gezien van “Deel van een verzameling” en op m’n iPod staat iets met “Compilaties”. Misschien dat je daar ook nog wat mee kan, maar dat weet ik eigelijk niet.

Bijdrager
    ewoutlio

Selecteer alle liedjes van de cd ; druk [command] + i en dan zeg je dat het cd 1 van 2 is.[/list]

Bijdrager
    KarelWillem

Oké:

2 cd’s tot 1 maken is niet moeilijk: gewoon bij Info dezelfde CD-naam ingeven.
    Volgens mij is het dan zo dat CD2 (wat voorheen cd2 was dan) gewoon doornummert achter de nummers van CD1 aan. Op de juiste volgorde dus.

Even proberen bij één dubbel-cd, dan weet je het gauw genoeg.

Bijdrager
    nookie
    ”ewoutlio”

Selecteer alle liedjes van de cd ; druk [command] + i en dan zeg je dat het cd 1 van 2 is.[/list]

Nu wordt cd2 wel cd1, maar de tracks lopen dus niet door waar de laatste track van cd1 geindigd is.
    Staan nu 2x een track 1 in, 2x een track 2.

Dat wordt lastig zo.

Nog een idee??

Bijdrager
    nookie
    ”KarelWillem”

Oké:

2 cd’s tot 1 maken is niet moeilijk: gewoon bij Info dezelfde CD-naam ingeven.
    Volgens mij is het dan zo dat CD2 (wat voorheen cd2 was dan) gewoon doornummert achter de nummers van CD1 aan. Op de juiste volgorde dus.

Even proberen bij één dubbel-cd, dan weet je het gauw genoeg.

Nop, dat is niet zo. Dat heb ik al uitgeprobeerd. Als de 2e cd in Itunes schijf 2 van 2 is, dan blijft dat zo. Hij nummert jammergenoeg niet door als ik de cdnaam verander.

Arghhhhhhh!

Wordt anders een vervelende klus om dit handmatig te doen, was hier al mee bezig, maar hoop op een tip.

Bijdrager
    Mendoza

waarom wil je dit perse? het maakt voor het luisterplezier toch geen verschil?

Bijdrager
    karllaurent

de naam van de cd en het aantal nummers kan je in een keer doen:
    alles selecteren en dan appel-I

De track nummers daarentegen moet je stuk voor stuk doen: die klus lijkt moeilijker dan ze is. Het vakje blijft immers geselecteerd en je drukt op ‘volgende’
    Het is aan te bevelen dit nummeren het eerst te doen op cd2 , dan kan je doornummeren, en pas dan de cd naam aan te passen

Bijdrager
    error

Dat doornummeren gaat inderdaad niet automatisch. Bij mij is een dubbel-cd gewoon cd 1 van 2 en cd 2 van 2 met elk een eigen tracknummering maar (belangrijk) allebei met exact dezelfde albumnaam.

Wat jij wilt is cd 1/2 = track 1 t/m 17, cd 2/2 = track 1 t/m 13 veranderen in cd 1/1 = track 1 t/m 30…

Wellicht heeft http://www.dougscripts.com/itunes er een script voor want binnen iTunes moet dit met de hand.

Bijdrager
    nookie
    ”Mendoza”

waarom wil je dit perse? het maakt voor het luisterplezier toch geen verschil?

Voor het luisterplezier inderdaad niet, maar heb een gigantische concert bibliotheek van een band (700 concerten). Het verschilt erg tussen een doorlopend concert en een concert in 2 discs. Dit wil ik op 1 lijn hebben, voor het mooie geheel.

Bijdrager
    nookie
    ”karllaurent”

de naam van de cd en het aantal nummers kan je in een keer doen:
    alles selecteren en dan appel-I

De track nummers daarentegen moet je stuk voor stuk doen: die klus lijkt moeilijker dan ze is. Het vakje blijft immers geselecteerd en je drukt op ‘volgende’
    Het is aan te bevelen dit nummeren het eerst te doen op cd2 , dan kan je doornummeren, en pas dan de cd naam aan te passen

Ja precies, zo doe ik het nu inderdaad.

Bijdrager
    nookie
    ”error”

Dat doornummeren gaat inderdaad niet automatisch. Bij mij is een dubbel-cd gewoon cd 1 van 2 en cd 2 van 2 met elk een eigen tracknummering maar (belangrijk) allebei met exact dezelfde albumnaam.

Wat jij wilt is cd 1/2 = track 1 t/m 17, cd 2/2 = track 1 t/m 13 veranderen in cd 1/1 = track 1 t/m 30…

Wellicht heeft http://www.dougscripts.com/itunes er een script voor want binnen iTunes moet dit met de hand.

Zo wil ik het inderdaad, ik ga ff bij dougscripts kijken.

Bijdrager
    nookie

Volgende drukken, is hier een toets voor of moet ik met de muis blijven klikken op volgende…..volgende…..volgende enz enz.

Bijdrager
    error

Apple-N brengt je ook bij het volgende nummer (en Apple-P bij de vorige)… in het iTunes-infovenster.

N is van Next en P van Previous

Bijdrager
    nookie

Zo gaat het al iets sneller, maar het blijft een naar werkje helaas.

Bijdrager
    error

Ik begrijp echt niet waarom je niet gewoon cd 1/2 en 2/2 doet met dezelfde albumnaam. Is exact hetzelfde, iTunes maakt hier in de weergave gewoon 1 album van. Zo heb ik een enkel album in de lijst met 16 discs.

Bijdrager
    nookie
    ”nookie”
    ”error”

Zo wil ik het inderdaad, ik ga ff bij dougscripts kijken.

Bij deze bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Albumize Selection v1.3 ƒ

Deze werkt perfect, nummers selecteren en het script laten lopen. Wordt 1 cd met alles oplopend!!!!

Zoef………….dat scheelt weer een hoop!!!!!!!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.