18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    applelover123

[opgelost] Is mijn Mac Snow Leopard-Ready?

Ik heb vroeg dit jaar een Mac Mini gekocht (net voordat de nieuwe uitkwam) hij heeft een 2,0GHz Dual core processor. en ik zag op de website, dat je voor 64 bit-ondersteuning een 64 bit processor nodig hebt. en ik weet niet of ik die heb. en ik ga echt wel naar Snow Leopard.

Weet iemand of mijn mac geschikt is?

Bijdrager
    Nick Nack

Als je Mac een Intel processor heeft is hij geschikt voor Snow-Leopard.

Bijdrager
    applelover123

Dat heeft ie. maar ook voor 64 – bit?

Bijdrager
    fred.geerts
    Bijdrager
    applelover123

YESSS! ik heb een intel core 2 duo!

Bijdrager
    fred.geerts

Dus geen stress:) zet je (opgelost) in topic-titel?

Bijdrager
    bedhead

Zal gewoon goed werken op je intel mac mini:)

Bijdrager
    MouseMighty

EN op elke Intel Mac overigens. Snap niet helemaal wat de joepie stemming is? De 64 bit compabiliteit? Zolang een app niet 64bit is doet 10.6 er net zoveel mee als 10.5 nu…niets….

Bijdrager
    fred.geerts
    ”MouseMighty”

EN op elke Intel Mac overigens. Snap niet helemaal wat de joepie stemming is? De 64 bit compabiliteit? Zolang een app niet 64bit is doet 10.6 er net zoveel mee als 10.5 nu…niets….

Goh, ze beloven in Snow Leopard zoveel mogelijk met 64 bit te doen.. http://www.apple.com/benl/macosx/technology/#sixtyfourbit

Bijdrager
    R-Flow

Er gaat in deze Mac mini maximaal 2 tot 3 GB geheugen dus wat voor geweldige voordelen 64-bit met zich zal meebrengen is me in dit geval lichtelijk een raadsel. :innocent:

Bijdrager
    MouseMighty

Joepie, ik heb een Mac mini met 2Gb RAM dus met SnowLeopard is mijn Finder wel sneller maar de 32bit applicatie Photoshop CS4 dus geen enkele nanoseconde. Nou joepie…

Wat ik wil zeggen dat het voor een Mac mini niet echt interessant is of het nu 32 of 64 bit is. Natuurlijk zijn de native OS X apps 64bit (daar gaat het over in dat stukje op de website) maar de andere software is nog lang niet allemaal 64 bit. 10.6 is een besturingssysteem ook voor de toekomst. De hardware zal sneller en groter worden, ook de applicaties zullen door de softwareboeren 64 bit worde. En dan, ja dan heb je pas optimaal nut ervan (mits genoeg RAM aan boord). Fijn dat je in ieder geval 10.6 op je mini kan installeren maar stel je van alle mogelijke winsten niet teveel voor.

Bijdrager
    prullenbak

@mousemighty
    Eh…dan heb je met de native applicaties toch een voordeel als het op 64 bit draait? Hoe groot het voordeel is, is niet zo relevant en dat weten we ook nog helemaal niet. Maar een voordeel is het wel. Ook omdat je, zoals je zelf zegt, iets meer klaar bent voor de toekomst.

Moderator
    Rivanov

Core Duo: 32-bit
    Core 2 Duo: 64-bit

Toch? :?

Bijdrager
    fred.geerts
    ”Rivanov”

Core Duo: 32-bit
    Core 2 Duo: 64-bit

Toch? :?

Jeps.

[code:1:54a42c136a]Processor Name 32- or 64-bit
    Intel Core Solo 32 bit
    Intel Core Duo 32 bit
    Intel Core 2 Duo 64 bit
    Intel Quad-Core Xeon 64 bit[/code:1:54a42c136a]

Moderator
    Rivanov

M’n iMac en MacBook zijn beide Core 2 Duo dus dat is mooi.:)

Bijdrager
    MouseMighty

@prullenbak Ja de native apps van OS X zijn dan 64bit. Joepie, mijn Dashboard is 64bit dus start het nu 1 nanoseconde sneller op dan de 32bit versie. Wat ik bedoel te zeggen is dat het allemaal mooi is die 64 bit apps maar als je Mac niet uitgerust is met een aardige processor en vooral een bak RAM ga je veel verschil niet merken. Zeker niet in het begin omdat de meeste applicaties buiten het OS nog niet 64bit zijn en die dus net zo snel/langzaam draaien als op het huidige Leopard.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Snow Leopard zal werken maar die intel shared memory graphics chip zal wel de grafische versnelling niet zo goed ondersteunen. OpenCL wordt ondersteund door ATI Radeon 4850 and 4870 graphics cards, en NVIDIA GeForce 9600M GT, 8800 GT, 8800 GTS, 9400M, 9600M GT, GT 120, en GT 130 graphics

Bijdrager
    MouseMighty

Ach dat is hetzelfde als 10.5 wat hier op een 1,42Ghz PPC mini draait. Bij het installeren van een nw widget heb ik geen “druppeleffect” maar daarom is de functionaliteit niet minder :wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.