8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    W0uTeRr

[opgelost] iPod touch herstellen met andere bibliotheek?

Beste OMT-leden,

Sinds kort heb ik een iPhone 3GS en een iPod touch 2g. Omdat dit een beetje te veel van het goede is, wil ik mijn iPod touch verkopen. Maar voordat ik dat doe, wil ik graag al mijn bestanden van de iPod gewist hebben. Ik ben er al achter dat dit kan door de optie ‘herstellen’.

Daar zit echter een probleem: beide apparaten heb ik gesynchroniseerd met mijn laptop waar Windows op staat (zucht…). De harde schijf van mijn laptop zit propjevol – daar kan niets meer bij. Ik kan dus ook mijn iPod touch niet herstellen….! Gelukkig is er hier in huis nog een iMac. Nou vroeg ik mij af: kan ik de iPod touch herstellen met deze iMac? Ik heb hem al eens aangesloten en toen kreeg ik de melding ‘Deze iPod is gesynchroniseerd met een andere iTunes-bibliotheek. Wilt u de inhoud van deze iPod vervangen door de inhoud van deze bibliotheek óf wilt u de aankopen van deze iPod overzetten?’ Nu weet ik niet wat te doen. Want: ik wil best de inhoud van mijn iPod touch vervangen door de inhoud van de bibliotheek van de iMac om de iPod touch daarna te herstellen met de aangemaakte reservekopie op de iMac. Maar: kan dit? En daarnaast wil ik wel gewoon mijn iPhone kunnen blijven synchroniseren met mijn laptop (mocht daar weer ruimte voor zijn op de harde schijf) en moeten daar dus ook mijn aankopen gewoon beschikbaar blijven.

Kortom: is het slim om mijn iPod touch te synchroniseren met de bibliotheek op de iMac?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    maclover111

vervangen,
    en dan herstellen,
    en als itunes de ipod wil instellen dan kun je hem er uit trekken (dit kan de nieuwe eigenaar maar beter doen)
    verder is het wel een nadeel als de nieuwe eigenaar een Windows computer heeft,
    hij moet dan eerst de ipod formatteren.
    dus vraag dat misschien even na.

Bijdrager
    DouweM

Op de iPod touch:
    Settings.app > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen;-)

Bijdrager
    W0uTeRr

Dus als ik het goed begrijp, kan ik op de iPod dit doen: ‘Settings.app > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen’ en dan?

Bijdrager
    DouweM

Dan worden alle instellingen en data verwijderd => Je iPod is leeg.

Bijdrager
    W0uTeRr

En dan gaat er verder niets verkeerd als de koper de iPod wil synchroniseren? En mijn aankopen enzo blijven dan nog gewoon op mijn laptop staan, neem ik aan, zodat ik mijn iPhone nog kan synchroniseren met mijn laptop? (sorry voor alle vragrn, maar ik wil het graag zeker weten :wink:)

Bijdrager
    DouweM

Voor zover ik weet: Ja. De iPod is dan namelijk niet meer gekoppeld aan jouw computer (alle instellingen zijn weg), en zou prima gekoppeld moeten kunnen worden aan de computer van de koper.

Bijdrager
    W0uTeRr

Oke, ik ga het gewoon proberen en dan zien we ’t wel! Bedankt!:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.