-
Q:
[opgelost] Internetstoring van 2-10-2008?
Vanochtend heb ik een flinke tijd met Mail zitten klooien.
Er wilde maar niet verstuurd worden.Op de site van Onine kwam ik uiteindelijk de volgende mededeling tegen:
2008-10-02 09:48:12 – Landelijke internetstoring
Door een landelijke netwerk storing zijn momenteel veel websites niet bereikbaar.Nog meer mensen last van dit gebeuren?
Ik dacht handig te zijn door mijn mail te versturen via: http://www.mail2web.com/
Maar die ligt er dus ook uit.——
n.b. Mag ik mijn eigen topic bewerken wanneer ík dat nodig vind?”Maced.2″ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.
Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super! (de standaard DNS dingen die Ziggo toewijst zijn namelijk echt een regelrechte ramp)
208.67.222.222
208.67.220.220”sven-“”Maced.2”ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.
Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super!
208.67.222.222
208.67.220.220geweldige TIP….Thanks alles werkt weer.
maar ondanks dat is het wel een zooitje daar bij ZIGGO……voorheen nooit geen ellende gehad [casema 3 jaar]
maar binnenkort ga ik over op glasvezel van XMS eens kijken wat dat is…InactiefAnoniem2 oktober 2008 om 10:31”Maced.2″Ziggo amersfoort
al 3 dagen lang ellende: website;s bijna of helemaal niet bereikbaar-mail ontvangen en verzenden erg traag….
ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.Ben teruggebeld door Ziggo. Storing is voorbij. even je modem en eventuele router resetten. ik heb weer internet zoals het hoort.
”Maced.2″maar ondanks dat is het wel een zooitje daar bij ZIGGO……voorheen nooit geen ellende gehad [casema 3 jaar]
Klopt. Voor mij geldt precies hetzelfde verhaal. Ik snap niet hoe een naamsverandering (ja, en natuurlijk die fusie) zoveel ellende teweeg kan brengen.
”Jeroen”Maced.2″Ziggo amersfoort
al 3 dagen lang ellende: website;s bijna of helemaal niet bereikbaar-mail ontvangen en verzenden erg traag….
ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.Ben teruggebeld door Ziggo. Storing is voorbij. even je modem en eventuele router resetten. ik heb weer internet zoals het hoort.
en nou maar hopen dat het blijft werken
En word een tijd dat daar de server mannetjes eens een shop onder hun kont moeten hebbenInactiefAnoniem2 oktober 2008 om 10:35Ziggo heb ik 2 jaar geleden aangeschaft en toen het nog Casema was, had ik nooit problemen. volgend jaar ga ik verhuizen richting het westland en daar is nog geen ziggo. moet in toekomst wel mogelijk zijn. toch twijfel ik of ik wil blijven.
Op m’n werk er ook last van..ook bij Online….idd. landelijk.
Wij zitten in Hardenberg (overijssel)Heb ook nog maar es gevraagd hoe t zat met het geregeld uitvallen van de internetverbinding van ADSL.
Krijg je het standaard antwoord – kabels vervangen e.d. schiet je niets mee op
InactiefAnoniem2 oktober 2008 om 10:54OMT heeft het al die keren netjes gedaan tijdens de problemen die ik had met Ziggo. 1 van de weinige websites die ik kon bezoeken zonder problemen.
Ik heb wat betreft het laden van internet-pagina’s de laatste weken eigenlijk geen problemen gehad, maar nu ik dit hoor, bedenk ik met dat mijn download-snelheid wel ver onder de normale snelheid ligt. Ik haal nog niet eens 25% van de snelheid waarmee ik normaal download…
Online (Rotterdam), meeste binnenlandse sites doen het, maar ook storingen. Geen mail, en telefoon via het modem (livebox) viel ook uit.
Gisteren toevallig de hele configuratie qua livebox, computer(s), airport extreme en expressen aangepast, en dacht dus dat het daar aan lag.
Geduldig afwachten…
”KarelWillem”Gek genoeg doen veel buitenlandse sites het probleemloos, maar anderen dan weer niet.
hmmzz, ik heb juist het tegenovergestelde….
ik zag eerder in dit topic dat je een open dns kan instellen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan instellen???”sven-“”Maced.2”ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.
Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super! (de standaard DNS dingen die Ziggo toewijst zijn namelijk echt een regelrechte ramp)
208.67.222.222
208.67.220.220Afgezien van de storing die ik gisteren (1 okt,; regio Nieuwegein Centrum) had, heb ik vorige week telefonisch contact gehad met de helpdesk. Mijn internetverbinding was namelijk ontiegelijk traag na een storing van het weekend van 21 sept.
Bovengenoemde DNS-adressen werden mij ook genoemd, maar toch ook wel dringend afgeraden ze zo in te stellen, omdat dat later bij het terugzetten problemen op zou kunnen leveren. Er wordt wel druk gewerkt om de servers weer goed te laten werken, want het probleem was bekend.
Is het nu jouw/jullie aanbeveling om de DNS-adressen dan toch maar te wijzigen?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.