30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

[opgelost] Internetstoring van 2-10-2008?

Vanochtend heb ik een flinke tijd met Mail zitten klooien.
    Er wilde maar niet verstuurd worden.

Op de site van Onine kwam ik uiteindelijk de volgende mededeling tegen:

2008-10-02 09:48:12 – Landelijke internetstoring
    Door een landelijke netwerk storing zijn momenteel veel websites niet bereikbaar.

Nog meer mensen last van dit gebeuren?

Ik dacht handig te zijn door mijn mail te versturen via: http://www.mail2web.com/
    Maar die ligt er dus ook uit.

——
    n.b. Mag ik mijn eigen topic bewerken wanneer ík dat nodig vind? :wink:

Bijdrager
    carpebios

Niks gemerkt, waarschijnlijk een stroring in het netwerk van Online? en alleen daar.

Bijdrager
    sven-

Nergens last van hier (Ziggo – Den Haag)

Bijdrager
    Mr. Jones

Ik vermoed dat de mensen die er last van hebben niet gaan reageren…:P

Maar hier iig nog helemaal niets gemerkt van een storing.

Bijdrager
    Maced.2

Ziggo amersfoort

al 3 dagen lang ellende: website;s bijna of helemaal niet bereikbaar-mail ontvangen en verzenden erg traag….:cry:
    ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.

Bijdrager
    KarelWillem

Online beweert dat het een landelijke storing is. Dus ik was wel benieuwd.

Bijdrager
    sven-
    ”Maced.2″

Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super! (de standaard DNS dingen die Ziggo toewijst zijn namelijk echt een regelrechte ramp)

208.67.222.222
    208.67.220.220

Bijdrager
    Maced.2
    ”sven-“
    ”Maced.2”

Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super!

208.67.222.222
    208.67.220.220

geweldige TIP….Thanks alles werkt weer. :D :D
    maar ondanks dat is het wel een zooitje daar bij ZIGGO……voorheen nooit geen ellende gehad [casema 3 jaar]
    maar binnenkort ga ik over op glasvezel van XMS eens kijken wat dat is…:D :D

Inactief
    Anoniem
    ”Maced.2″

Ziggo amersfoort

al 3 dagen lang ellende: website;s bijna of helemaal niet bereikbaar-mail ontvangen en verzenden erg traag….:cry:

Ben teruggebeld door Ziggo. Storing is voorbij. even je modem en eventuele router resetten. ik heb weer internet zoals het hoort.

Bijdrager
    sven-
    ”Maced.2″

maar ondanks dat is het wel een zooitje daar bij ZIGGO……voorheen nooit geen ellende gehad [casema 3 jaar]

Klopt. Voor mij geldt precies hetzelfde verhaal. Ik snap niet hoe een naamsverandering (ja, en natuurlijk die fusie) zoveel ellende teweeg kan brengen.

Bijdrager
    Maced.2
    ”Jeroen
    ”Maced.2″

Ziggo amersfoort

Ben teruggebeld door Ziggo. Storing is voorbij. even je modem en eventuele router resetten. ik heb weer internet zoals het hoort.

en nou maar hopen dat het blijft werken :wink:
    En word een tijd dat daar de server mannetjes eens een shop onder hun kont moeten hebben :P

Inactief
    Anoniem

Ziggo heb ik 2 jaar geleden aangeschaft en toen het nog Casema was, had ik nooit problemen. volgend jaar ga ik verhuizen richting het westland en daar is nog geen ziggo. moet in toekomst wel mogelijk zijn. toch twijfel ik of ik wil blijven.

Bijdrager
    fozzy

Op m’n werk er ook last van..ook bij Online….idd. landelijk.
    Wij zitten in Hardenberg (overijssel)

Heb ook nog maar es gevraagd hoe t zat met het geregeld uitvallen van de internetverbinding van ADSL.

Krijg je het standaard antwoord – kabels vervangen e.d. schiet je niets mee op

Inactief
    Anoniem

is UPC een optie?

Bijdrager
    2k

Vanmorgen had ik nergens last van (Ziggo/Online).
    De laatste weken is het wel ruk, surfen gaat van geen meter, downloaden gaat zonder problemen. Inet dat er geregeld uitklapte, al is dat laatste gelukkig over.

Bijdrager
    Leopard Da Vinci

Ook hier in het Hoge Noorden problemen met internet en Mail. Mijn provider is Online (maar vandaag bijna Offline)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik de verloren tijd maar om Mail eens even helemaal opnieuw te installeren.

Dat deed de laatste tijd nogal vervelend, dus ik pleur lekker alles weg en begin helemaal opnieuw.

Nog een geluk dat OMT het wel goed doet. :D

Inactief
    Anoniem

OMT heeft het al die keren netjes gedaan tijdens de problemen die ik had met Ziggo. 1 van de weinige websites die ik kon bezoeken zonder problemen.

Bijdrager
    spacefreek

Hier ondervind ik problemen met Apple.com, verder eigenlijk niets voor zover.. (gelukkig hebben we de iPhone nog :P)

Bijdrager
    Osiso

Ik heb wat betreft het laden van internet-pagina’s de laatste weken eigenlijk geen problemen gehad, maar nu ik dit hoor, bedenk ik met dat mijn download-snelheid wel ver onder de normale snelheid ligt. Ik haal nog niet eens 25% van de snelheid waarmee ik normaal download… :?

Bijdrager
    dapensa

Ook ik heb het probleem. (online, Groningen)
    Sites zoal apple.com, engadget.com doen het niet.
    Sites uit NL zoals nu.nl en rug.nl doen het wel.
    beetje vreemd…..

Bijdrager
    KarelWillem

Gek genoeg doen veel buitenlandse sites het probleemloos, maar anderen dan weer niet.

Bijdrager
    pieterdepiter

Online (Rotterdam), meeste binnenlandse sites doen het, maar ook storingen. Geen mail, en telefoon via het modem (livebox) viel ook uit.

Gisteren toevallig de hele configuratie qua livebox, computer(s), airport extreme en expressen aangepast, en dacht dus dat het daar aan lag.

Geduldig afwachten…

Bijdrager
    dapensa
    ”KarelWillem”

Gek genoeg doen veel buitenlandse sites het probleemloos, maar anderen dan weer niet.

hmmzz, ik heb juist het tegenovergestelde….

ik zag eerder in dit topic dat je een open dns kan instellen.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan instellen???

Bijdrager
    IndoMac
    ”sven-“
    ”Maced.2”

Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super! (de standaard DNS dingen die Ziggo toewijst zijn namelijk echt een regelrechte ramp)

208.67.222.222
    208.67.220.220

Afgezien van de storing die ik gisteren (1 okt,; regio Nieuwegein Centrum) had, heb ik vorige week telefonisch contact gehad met de helpdesk. Mijn internetverbinding was namelijk ontiegelijk traag na een storing van het weekend van 21 sept.
    Bovengenoemde DNS-adressen werden mij ook genoemd, maar toch ook wel dringend afgeraden ze zo in te stellen, omdat dat later bij het terugzetten problemen op zou kunnen leveren. Er wordt wel druk gewerkt om de servers weer goed te laten werken, want het probleem was bekend.
    Is het nu jouw/jullie aanbeveling om de DNS-adressen dan toch maar te wijzigen?

Bijdrager
    dapensa

bij mij doen een aantal sites het weer….
    Zullen ze de juiste stekker gevonden hebben bij Online??

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ze beginnen weer te komen.

Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de serverinstelling voor de te verzenden e-mail te veranderen in mijn eigen domein.

Ben ik tenminste niet meer afhankelijk van dat geweldige Online.

Bijdrager
    Leopard Da Vinci

Alles weer Online

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zit nu in Namen (Belgie) en kan gewoon internetten. Vanmorgen om half 6 thuis in Nederland trouwens ook (via Online).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.