4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    WO

(Opgelost) initialisatie control class/attributes runtime…

Hey,

Ik ben sinds kort begonnen met de wondere wereld van cocoa en objective c, gebruik XCode en Interface Builder. Heb een progje met:
    – Een window met een sliderbar en nog wat controls
    – Een “control class”, waarin ik de “events” afvang en properties van mn control kan manipuleren. (Dus een class waarin ik alle outlets en actions heb geklikt en gesleept die ik wil gebruiken :))

Nu wil ik runtime de min en max value van mn sliderbar zetten. Dit wil ik bij opstarten van de applicatie laten gebeuren, dus niet hiervoor eerst een gebruikersactie zoals een druk op een knop laten plaatsvinden. Mij leek het dus een goed idee om de control class te voorzien van een init methode, waarin ik de properties zet. Alleen wordt deze methode kennelijk niet aangeroepen.

Kan iemand me vertellen hoe ik dergelijke initialisatie code in app kan verwerken? ik zat dus te denken aan het overriden van de constructor van de control class, maar kan dit wel?

Hoop dat mn vraag voldoende duidelijk is.

Bijdrager
    mhrenes

Misschien bedoel je awakeFromNib.
    Deze method wordt aangeroepen nadat je Nib geladen is. Hier kun je dan je slider initialiseren.

Kijk voor meer info hier.

Bijdrager
    WO

Thnx!
    Zal vanavond wel eens proberen of dit werkt.

Bijdrager
    WO

idd, awakeFromNib was the trick.
    :)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.