14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Ikreisrond

[OPGELOST; in NL OnlineStore gekocht] Online Store TE DUUR!

Wat vinden jullie ervan dat als je in de Apple Online Store in de USA een iMac 24″ koop met:

2gB intern geheugen
    500gB harde schijf
    Final Cut Express
    Draadloos toetsenbord en Mighty Mouse

je slechts $ 2532 betaalt (ca. € 1946,20), terwijl het in de NL Apple Store € 2737,99 kost…?

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    TonE

Gemakshalve vergeet je even de btw?

Bijdrager
    PietjePuk

en invoertaksen en…. en…..

Bijdrager
    Ikreisrond

Waar het me om gaat, is dat een Amerikaan verhoudingsgewijs héééél weinig hoeft te betalen. Zeg maar 30% minder dan wij Nederlanders. En dát vind ik zo raar. € 1946 om € 2737 vind ik gewoon veel te veel verschil! Invoertaxen gaat het me echt niet om, maar waar het om gaat is dat exact dezelfde computer voor een Nederlander, ook voor de deur bezorgd, 40% meer kost dan voor een Amerikaan. Raar toch?
    Ik weet wel: GPS-apparatuur is in de VS ook zoveel goedkoper dan in NL. Maar bijna € 800 vind ik gewoon erg veel geld, ook op zo’n bedrag!!!
    Dat is toch (bijna) niet meer te verantwoorden?

Moderator
    unSOUND

Maar je vergeet dus al de 19 % BTW mee te rekenen die op de Amerikaanse site niet genoemd wordt. Verder kan ik niks anders zeggen dan dat dit inmiddels het 200ste topic over de US prijzen is… gebruik voortaan de zoekfunctie voor je een topic start.

Bijdrager
    Bor

Juistja, alles in Amerika is exBTW. Die slaapkamerlamp was oop ineens een stuk prijziger.

Bijdrager
    Oppie

Voor iemand met zo’n forumnaam zou je een toch wat meer ‘bereisde’ mening en kennis verwachten!:evil:

Bijdrager
    icecream

lol

Bijdrager
    Kryptonate

Wees blij dat je niet in België woont, daar is de BTW NOG hoger;)

Bijdrager
    Bor

Zo hoog dat het goedkoper is naar Nederland te gaan?

Bijdrager
    Kryptonate

Dat dan weer niet. Als je er in NL om zou gaan zou je uiteindelijk nog meer betalen door de benzine.

Bijdrager
    Bor

En per trein?

Bijdrager
    Kryptonate

Een iMac 20″ in NL is 30 euro goedkoper dan een iMac 20″ in België.

Met de trein hangt af vanwaar je komt en naar waar je juist gaat. Voor mij zou het om aan de grens met NL te gaan iets van een 10 euro heen en terug zijn (iets minder denk ik). Maar waar de dichtsbijzijnde Apple resellerstore dan juist is weet ik niet. Dus het kan iets goedkoper zijn, maar of die 20 euro echt zoveel zou uitmaken op een bedrag van 1500 euro betwijfel ik.

Maar wou gewoon zeggen dat je in België meer btw betaalt, al is het niet zoveel verschil.

Bijdrager
    Bor

Ikke snappen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.