10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr Cr00b

[opgelost] Imac start niet meer op na software update.

Goede middag macos-ers!,

ik vraag dit even namens mijn broer, hij heeft vanmiddag een imac g5 intel gekocht, en na het aansluiten daarvan en opstarten kwamen we op het bureaublad waar (as-usual) gelijk het venstertje voor de software update naar voren kwam.

Om daar maar gelijk vanaf te zijn heeft hij 12 updates geinstaleerd zonder problemen.
    Na de vereisde herstart, bleef hij halverwege haken ( bekende draai rondje ),

weet iemand wat te doen?

gr jop

Bijdrager
    iDog

Een G5 of een Intel ?

Anyway, al eens geprobeerd om hem gewoon uit te zetten en opnieuw op te starten ?

Bijdrager
    Mr Cr00b

G5 intel, en we hebben hem meerdere keren uit en aangezet, maar geen vooruitgang. we kunnen wel optioneel de harde schijf wissen en opnieuw instaleren. of is dit een bedrijging voor de programma’s die er al opstaan?

Bijdrager
    ragoooon

Had dit ook voor onlangs met men Intel na een clean install, gewoon terug met behulp van de tiger dvd, 10.4 er terug opzetten, al de rest ging bij mij niet :? .

Bijdrager
    ragoooon
    ”Mr

G5 intel, en we hebben hem meerdere keren uit en aangezet, maar geen vooruitgang. we kunnen wel optioneel de harde schijf wissen en opnieuw instaleren. of is dit een bedrijging voor de programma’s die er al opstaan?

Dit zal inderdaad alles wissen, maar hij heeft hem pas vandaag gekocht dus niet zo erg ofwel?
    En het is ofwel een G5 of een Intel, maar vermoed dat het het laatste is tenzij je hem tweedehands hebt aangeschaft.

Bijdrager
    Mr Cr00b

Hij is compleet nieuw, maar we deden de herstart wel met de instalatiedisc 1. we hebben hem daarna nog een keer hergestart zonder deze cd. geen voorderingen.

het is geen probleem dat de hardeschijf gewist wordt, qua bestanden, maar qua programma’s is het wel irritant. iLife, etc stond er allemaal al op….

thx till now!,
    & gr

Bijdrager
    ragoooon

Moet de C-toets ingedrukt houden tijdens het opstarten, dan start hij vanaf de installatie-cd op.
    En je kan iLife tijdens de installatie van Tiger er terug mee opzetten, alles wat erop stond komt er terug op te staan (buiten de bestanden/aanpassingen die je er zelf hebt opgezet in die korte tijd).
    Best de handleiding even lezen, deze kan je vast beter helpen > achteraan bij de problemen :wink: .

Bijdrager
    Oppie

Het adviseren van een clean install noem ik geen hulp bieden!:?

Als je nog niet aan die onzin bent begonnen, kun je eens proberen het PRAM te resetten.
    Opstarten met :apple: + [option] +P+R ingedrukt houden en loslaten na de tweede opstart gong.

Bijdrager
    ragoooon
    ”Oppie”

Het adviseren van een clean install noem ik geen hulp bieden!:?

Als je nog niet aan die onzin bent begonnen, kun je eens proberen het PRAM te resetten.
    Opstarten met :apple: + [option] +P+R ingedrukt houden en loslaten na de tweede opstart gong.

Wel als ik juist hetzelfde heb voorgehad en niets werkte buiten een clean install, kon wel via externe harde schijf opstarten, maar niet met interne. Enige optie was toen ook enkel om clean install.
    En hij heeft er toch nog niets opstaan, de iMac is slechts een dag oud, clean install kan dan zeker geen kwaad.

Bijdrager
    dvdstaay

Zou het dit kunnen zijn: Vandaag gehoord dat het zeldzaam voorkomt, maar dus wel voorkomt, namelijk op de iBook van mijn moeder, dat 10.4 niet wil installeren. Nare samenkomst van 10.4 en een maandagochtendmac. Alleen installeren in target mode (vanaf een andere mac dus) werkt dan nog. Heel vervelend, maar niet onoverkomelijk. Bel anders Macrepair in Amsterdam even, die hebben het nu voor me opgelost. (020-7701809) Verhaal is installeren van 10.4 (van CD of DVD) in target-mode. Daarna gewoon via software update naar 10.4.7.

Ik had al van alles geprobeerd, inclusief 10.3 weer terug plaatsen, maar die vlieger ging ook niet meer op. Heel teleurstellend allemaal. Blij dat het nu dus door de profidoctor is gedaan. Kan ik weer verder.

Dit is maar een suggestie.

Veel succes en sterkte.

Diederik

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.