3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

[opgelost] iMac G5 beeldscherm kleur instellen

Van het weekend heb ik een nieuwe harde schijf in m’n iMac gezet, en heb daarbij natuurlijk het besturingssysteem opnieuw moeten installeren. Nu krijg ik de indruk dat de kleuren daardoor niet goed weergegeven worden (sommige lijken veel te blauw), maar een ander kleurprofiel instellen lukt niet. Als ik in de Systeemvoorkeuren naar Beeldscherm > Kleur ga, staat er daar “Algemeen RGB profiel” en “iMac”. Op welke ik ook klik, de computer geeft een kort piepje en er verandert niks aan de kleuren die ik zie. Als ik de op knop Kalibreer druk, opent Beeldschermkalibratie en heeft een melding dat het beeldscherm niet gekalibreerd kan worden, want “Het fabrieksprofiel voor het beeldscherm kan niet worden gevonden.”

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Moderator
    unSOUND

Voor de hand liggende vraag, maar heb je gekeken of het standaard profiel wel aanwezig is, en qua rechten ook ingesteld is om gelezen te mogen worden ? Welke revisie heb je ? Ik heb hier een iMac G5 van de laatste serie staan, ik kan je het profiel van die machine wel eens mailen…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In /Bibliotheek/ColorSync/Profiles/Displays heb ik een bestand genaamd iMac-42709C0.icc staan, eigenaar system, groep admin, en alleen-lezen voor mij als huidige gebruiker …

Wel vreemd: ik probeer nu net weer eens naar de optie Kalibreer bij de kleurinstellingen voor het beeldscherm te gaan, en nu opent wèl de Beeldschermkalbratie-assistent — iets dat een paar dagen geleden resoluut weigerde.

Ondertussen heb ik het probleem dus opgelost, maar in elk geval bedankt voor je antwoord:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.