23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

OPGELOST – Ik zoek een beugel voor mijn boxen

Ik weet niet precies hoe het heet, dus weet ook niet waar ik op moet zoeken.

Ik heb deze twee boxen, en ik zoek iets waarmee ik ze aan de onderkant van mijn bureau kan bevestigen, nu staan ze namelijk op de grond en dat is onhandig. Weet iemand hoe dit heet of waar ik hier aan kan komen?

Bijdrager
    Jogchum

beugels?

hifi zaak, doe ’t zelf zaak, hangt er vanaf hoe netjes ’t moet en hoe zuinig je op je speakers bent.

zie ook:
    http://www.vogels.com/pages/consumer/products/placement.aspx?classification=82

Bijdrager
    Yeti

Ik vond op die vogels site niet echt iets, was allemaal wand en vloer bevestiging, ik zoek meer iets waar de boxen IN hangen i.p.v. AAN hangen. En wat versta jij onder zuinig met je speakers?

Bijdrager
    karf

Gewoon een L vormige beugel kopen. Deze aan de muur bevestigen en daar de boxen op zetten.

Bijdrager
    celie

secondelijm?

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Yeti”

Ik vond op die vogels site niet echt iets, was allemaal wand en vloer bevestiging, ik zoek meer iets waar de boxen IN hangen i.p.v. AAN hangen. En wat versta jij onder zuinig met je speakers?

Je moet natuurlijk wel een beetje creatief omgaan met die beugels, want onder-bureau-beugels zal je niet gaan vinden.

Bijdrager
    Yeti

:mrgreen: , daar zit inderdaad wat in, maar weet iemand of mijn boxen er blij van worden als ze worden opgehangen aan iets wat eigenlijk voor een muur is? Of eerder, worden die beugels er blij van?

Bijdrager
    Jogchum

Met zuinig, bedoel ik, mogen er schroeven in?
    Een L-vormige beugel uit de bouwmarkt kun je aan de muur schroeven en aan je speakers. Of zoals hier al benoemd aan de muur en je speaker boven op zetten.

De draagkracht van verstelbare beugels (met een gewricht) staat vermeld. Beugels uit de bouwmarkt zijn gemaakt om dwarsbalken te dragen, daar zou ik niet over in zitten, zo zwaar zijn die Jamo-tjes nou ook weer niet. Bouwmarkt is wel het goedkoopste, ik zou zeggen, ga eens kijken bij de lokale gamma, hornbach, karwei, praxis of wat er ook maar in de buurt zit.

Bijdrager
    Yeti

Ok, heel erg bedankt, ik denk dat ik idd even ga kijken/vragen bij de lokale bouwhandel of hoe je dat wil noemen.

Moderator
    unSOUND

En als je er 4 koopt kun je 2 C-vormige beugels maken en daar je speakers op laten staan, dan hoef je niet in je speakers te schroeven…

Bijdrager
    Yeti

Fok, dat is helemaal een goed idee! Bedankt!

Bijdrager
    nookie
    ”unSOUND”

En als je er 4 koopt kun je 2 C-vormige beugels maken en daar je speakers op laten staan, dan hoef je niet in je speakers te schroeven…

Altijd leuk dat klussen, maar leg deze eens uit, want ik snap je niet.

——–
    |
    |

|
    |
    ——–

Hoe zie je dit?
    Waar bevestig je de 2 beugels aan?

Bijdrager
    KarelWillem

In U-vorm op elkaar steken. Moertje en boutje door de gaatjes en je hebt je standaardje.

Zo moeilijk is dat niet te bedenken toch?

Bijdrager
    nookie

Nee, dat niet, maar hij wil ze toch bevestigen aan de onderkant van zijn bureau.

Moderator
    unSOUND

Lijkt me vrij simpel… Je bevestigd de eerste beugel aan het bureau. De beugels hebben gaten voor boutjes en moeren, en zo kun je de tweede beugel heel makkelijk aan de eerste vast maken. Als de ruimte dan te klein is voor de boxjes, monteer je er gewoon een rechte strip van hetzelfde materiaal tussen. Deze zijn los te koop, maar kun je ook maken door een beugel in de bankschroef recht te maken.

Bijdrager
    nookie

Ik was, denk ik, niet helemaal fit toen ik de post tikte.
    Eigenlijk vrij simpel.

Bijdrager
    hellomcfly

Bij de meeste sportscholen hebben ze prima boksbeugels. Informeer anders eens waar zij ze halen.

Bijdrager
    Yeti

Jemig man, ik heb 2 uur lang huilend van het lachen op de grond gelegen van deze opmerking.

Bijdrager
    hellomcfly

Kijk aan. Ik vond hem zelf wat flauw, maar gelukkig heb jij er plezier aan beleefd!

Bijdrager
    KarelWillem
    ”hellomcfly”

Bij de meeste sportscholen hebben ze prima boksbeugels….

Ik weet niet in welke louche buurten jij over het algemeen rond hangt, maar ik heb nog nooit een boksbeugel gezien in een sportschool.

[size=9:64678b45d9]Lol. Ik zie nu pas de iPod Nano in die beugel…[/size:64678b45d9]

Bijdrager
    boriskiss

Waarom nou een louche buurt? Als je boksen ophangt, dan gebruik je toch een boksbeugel? (beugel voor boks).

Bijdrager
    KarelWillem

Gaaaaaaaaaaaaaap.

Ja, hij is scherp. 8)

Bijdrager
    Yeti
    ”hellomcfly”

Kijk aan. Ik vond hem zelf wat flauw, maar gelukkig heb jij er plezier aan beleefd!

:)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.