4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac-Boy

[OPGELOST] Icoon hardeschijf verdwenen

Help, ben al een uur aan het zoeken op het forum maar ik geraak er niet uit.
    Ik was een aantal documenten aan het kopieren van het bureaublad naar een map, om de een of andere reden craschte mijn iMac G5 (was ondertussen aan het internetten en podcast aan het downloaden. Na een herstart stond mijn hardeschijf en de te kopieren documenten niet meer op mijn bureaublad (ik heb nog een back up van de documenten dus dat is geen probleem). Ik kan wel nog via de finder naar mijn hardeschijf, en inloggen met een andere account gaat ook en dan staat de hardeschijf er wel weer. Ik heb permissies hersteld en de combo update opnieuw geinstalleerd, als ik de finder open en op het bureaublad klik zie ik wel de documenten die ik wilde kopieren in het venster, maar niet mijn hardeschijf. Als ik een document ,wat ik wilde kopieren wil weggooien zegt hij: een aantal onderdelen die ik wil weggooien zijn in gebruik door een ander programma en verplaatsen kan problemen opleveren of ik toch wil doorgaan.
    Kan iemand me helpen?

Bijdrager
    darh

via je menu balk (finder) klikken op “ga” dan op “computer”. Nu zie je daar je harde schijf staan, deze moet je dan gewoon naar je bureablad slepen en daar istie weer:wink:

Bijdrager
    iMac-Boy

Alle documenten die ik wilde kopieren weggegooid (567) door op ga door te klikken daarne uitgelogd en weer ingelogd taadaa daar was hij weer.
    Net te laat om de oplossing van Darh te proberen, evengoed bedankt voor je reactie.
    Nu kan ik tenminste gaan slapen.

Bijdrager
    Oppie

Zowel het probleem als ook de oplossing van Darh zijn me niet helemaal duidelijk.
    Echter je kunt je HD op je bureaublad tonen door te kiezen in Finder>Voorkeuren>Algemeen>Toon deze onderdelen op bureaublad>Harde schijven.
    Dat zou toch de oplossing moeten zijn?!:?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.