6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    frank vh

(OPGELOST) Ical probleem

In een van mijn oude iCal calenders is op een raadselachtige manier een new event 1865 X als all day event terecht gekomen. Ik wil hem natuurlijk kwijt. Ik heb heet volgende geprobeerd:

1. Selecteren en weghalen; dit is een onmogelijke klus omdat je dat dan 1865 X moet doen en bij iedere klik eventjes de strandbal verschijnt
    2. In de Library in de betreffende kalender al de event files weghalen plus de plist.info; maar de weergave van de events in de kalender blijft

Nu weet ik het niet meer.
    Ik kan proberen voor de betreffende kalender een oude folder met events op te speuren in een backup, maar ik weet niet of je daar nog iets mee kan. Er moet volgens mij ook nog ergens een database file zijn waarin de rest van de gegevens staat!?

Kan ik op de een of andere manier de ical-kalender refreshen of zo, of de database rebuilden, zodat hij wel uit de library de gecorrigeerde events gaat weergeven?

Of zie ik nog iets over het hoofd (Time machine zal slechts een gedeeltelijke oplossing bieden, omdat ik eens in de paar weken een backup maak.)

Iemand ideeën? DANK!!!

Inactief
    Anoniem

Ik heb dat ook eens gehad en Bento gebruikt om dit op te lossen.

Bijdrager
    frank vh

Hoe kan je dat repareren met Bento dan?
    Kun je dan wel meerdere events tegelijkertijd selecteren en verwijderen?

Ik hor het graag!

Bijdrager
    frank vh

@nnsa

Hartstikke bedankt! Een beetje spelen met Bento en het is volgens mij gelukt!
    Het enige probleem was dat Bento maar twee jaar vooruit en terug weergeeft.
    Maar door de systeemklok te veranderen kun je bij de hele ical bibliotheek.

Bento heeft een tabel mogelijkheid, waardoor je multiple events kunt deleten!

DANK!!!

Bijdrager
    sypie

Volgens mij had je ook in iCal kunnen zoeken op de naam van het evenement en dan in de zoekopdracht deze allemaal slecteren en verwijderen.

Bijdrager
    frank vh

@ Sypie

dat heb ik geprobeerd, maar hij wordt dan wel uit de library-folder van de kalender gehaald, maar nog niet uit de ‘database’. Hij blijft zichtbaar in iCal. Je moet hem van binnen uit iCal, of dus via Bento weggooien!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.