13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    manhattan

[Opgelost] !!! iBook start vreemd/niet op?

Ik wilde net mn iBook opstarten. Ik zag eerst het witte scherm met het grijze appeltje, daarna het blauwe laadscherm, alleen in het laadvenster laad hij slechts voor maar 1cm ongeveer, daarna word het scherm compleet blauw en zie ik mijn pijl van mn muis?

Waar kan dit aan liggen, kan wel huilen:cry:
    Hoop dat iemand me kan helpen?

Bijdrager
    manhattan

Niemand :(?

Weet iemand of het eraan ligt dat een vriend van mij net Front Row erop probeerde te installeren??

Bijdrager
    Juch

ja, dat was natuurlijk poepen met de klep dicht! (niet slim dus)

Als je nou iets langer wacht dan een half uur, kan het zijn dat iemand er meer van weet….dat niemand gereageert heeft in 30 min is niet zo verwonderlijk hoor…

Wellicht kun je alvast proberen in safe modus op te starten of vanaf de CD te booten:

Safe Modus opstarten:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107393

Cd Booten:
    http://www.fif3.com/howto/archives/001983.html
    (met option toets ipv shift)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik voel met je mee! Wat je kan doen: je ibook aan een andere mac hangen, opstarten en T ingedrukt houden. Dan zie je op de andere computer jouw ibook als een harde schijf.

Van daaruit kan je dan eens kijken wat er scheelt… (of alles wat met frontrow te maken heeft zoeken met spotlight en wegsmijten).

Dat zou kunnen helpen… :?

Bijdrager
    manhattan

Ik heb geen andere mac tot mijn beschikking.. wel op school maar dat is pas over een aantal dagen.

Wat voor kabel heb ik nodig om mijn ibook aan een macpro te hangen? en denk je dat alles van frontrow verwijderen helpt?

Bijdrager
    Juch

probeer m eerst eens safe op te starten, wellicht kun je vanaf daar al het een en ander fixen (dingen van front row verwijderen enzo).
    Als dat niet lukt, probeer het dan vanaf de CD….

Je hebt voor die twee opties niets nodig…

Bijdrager
    manhattan
    ”Juch”

probeer m eerst eens safe op te starten, wellicht kun je vanaf daar al het een en ander fixen (dingen van front row verwijderen enzo).
    Als dat niet lukt, probeer het dan vanaf de CD….

Je hebt voor die twee opties niets nodig…

Safe Mode heb ik geprobeerd, hij laad verder maar geeft het toch halverwege op. Cd heb ik hier niet liggen.

Bijdrager
    manhattan

Kan het kwaad wanneer ik een fsck uitvoer? of heeft dit geen zin?

Of is het slimmer om een nieuwe installatie uit te voeren, en ben ik dan programma’s als office ed wel kwijt?

Bijdrager
    matsoftmac

LET WEL OP! Als je in de FireWire mode opstart, unmount (sleep naar prullenmand) dan op het laatst wel je HD (van je iBook)!! VERGEET JE DIT, KAN JE HD NAAR DE $#*&# GAAN!!

Tis dat je het weet:P

Bijdrager
    manhattan
    ”matsoftmac”

LET WEL OP! Als je in de FireWire mode opstart, unmount (sleep naar prullenmand) dan op het laatst wel je HD (van je iBook)!! VERGEET JE DIT, KAN JE HD NAAR DE $#*&# GAAN!!

Tis dat je het weet:P

Kun je dit beter uitleggen, ik ben er namelijk nog niet helemaal uit wat firewire is :sealed:

Bijdrager
    manhattan

Is dit wanneer mijn iBook aan een andere mac hangt en ik opstart en T indruk?
    Dus als ik klaar ben met alles van FrontRow verwijderen, zou in inprincipe mijn HD naar de prullenmand moeten slepen? en daarna een reboot of?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Yep dat is dat met die T!
    Loskoppelen en gewoon herstarten!

Laat weten of het lukt!

Succes!

Bijdrager
    manhattan

Nou thank god is het opgelost.. maar niet door het opstarten in Target mode, ik heb dit wel uitgevoerd en gezocht naar alle front row bestandjes, maar vond alleen ongeopende bestanden, dit kon het dus niet zijn. Wel verwijderd maar geen resultaat.. toen maar mbv installatie cd van school gearchiveerd en geinstalleerd. En weg was het probleem..

Ik durf nu alleen echt niet meer frontrow te installeren. Dan maar niet haha :innocent:
    In ieder geval bedankt voor alle hulp:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.