8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Yakke

[Opgelost] Hoe QMS 860 printer aansluiten?

Ik heb sinds kort deze printer ter beschikking. Het probleem is dat ik hem niet zo maar op mijn router of powerbook ti kan aansluiten.
    De printer beschikt over volgende poorten: vlnr: parallel, appletalk, scsi (boven) en serieel (onder)

Mijn powerbook beschikt over: ehternet 10BaseT, usb en firewire.

Is er een of andere adapter, vertrekkende van welke poort dan ook, waarmee ik de printer toch kan aansluiten?
    Via router heeft voorkeur, maar rechtstreeks op powerbook is ook goed.

Bijdrager
    Nitro

Heb zelf thuis een parallel naar usb kabel zoals in de link hieronder:
    http://www.ramelectronics.net/html/usb_printer_cable.htm#UP6C
    Werkt best goed.

Bijdrager
    AppleMies

De USB naar Parallel kabel werkt OK. Maar je hebt ook de drivers voor OSX nodig. Die vind je HIER

Werkt prima.

gr

AppleMies

Bijdrager
    Yakke

Ik heb iets over het hoofd gezien: op de printer zit ook een ethernetaansluiting, maar het is wel een 10Base2, kan ik daar iets mee?

Bijdrager
    AppleMies

Ethernet is toch mooi. Hang hem hiermee aan de (ADSL) router, de Gimp Print drivers installeren, AppleTalk aan in je Netwerk instellingen en daarna de printer installeren. Zo is het mij al diverse keren gelukt.

gr

AppleMies

Bijdrager
    Yakke

Voor die ethernet aansluiting moet ik dan zoiets kopen?
    http://www.lanshack.com/10BaseT-to-10Base2-Converter-P133C91.aspx

Ondertussen heb ik van iemand zo een parallel to usb aansluiting mogen gebruiken. Het is van Belkin, en er zitten enkel windows drivers bij. Heb ik een driver nodig om deze aansluiting te kunnen gebruiken in OS X?
    Als ik de printer gewoon aansluit, en een nieuwe printer probeer toe te voegen, dan ziet hij een ‘Unknown’ USB printer.

En wat betreft die Gimp-print heb ik nog enkele vragen:
    -dankzij gimp-print heb ik de drivers van qms zelf niet meer nodig?
    -bij deze lijst http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php3 zie ik niets van QMS staan, kan ik Gimp-print dan niet gebruiken voor deze printer, of toch wel?

Bijdrager
    Yakke

Niemand die een antwoord weet op het volgende?

als ik de printer aansluit met de parallel to usb kabel, herkent os x een ‘unknown’ USB printer. Zegt dat iets over het feit of de kabel ok is (want er zaten geen os x drivers bij) of heeft dat er niets mee te maken?

Bijdrager
    Yakke

OK mensen, ik heb ondertussen al iets voor elkaar gekregen.

De printer staat nu ingesteld als algemene postscriptprinter, en ik heb de PPD file van de printer geselecteerd. De printer heeft al enkele pagina’s kunnen printen, dus de kabel is OK.
    Maar als ik een pagina afprint, begint hij ofwel veel te laag ofwel veel te hoog te printen, zodat er zelfs een stuk van de tekst niet op het blad komt.

UPDATE: blijkbaar moest ik in het menu van de printer zelf het papierformaat instellen op A4 (het stond op A3, en gaf steeds foutmelding paper size mismatch). Nu print hij zoals het moet.
    Bedankt iedereen voor de tips.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.