16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    marloez

[OPGELOST] Hoe Photoshop doc. opslaan voor Powerpoint??

Hallo!

Ik heb een paar achtergrondjes voor een powerpoint presentatie gemaakt op mn macje, in photoshop, maar nu kan de klant de jpg’jes niet openen op zn pc! Ik heb ze opgeslagen als jpg voor web, omdat dat eigenlijk altijd te openen is door een pc, maar dat werkt dus niet…

Weet iemand in welk bestandsformaat ik ze moet opslaan zodat je ze kan openen in powerpoint voor pc?

alvast bedankt!

Bijdrager
    rbroen

RGB proberen?

De fout die ik regelmatig zie is dat mensen CMYK bestanden als jpg opslaan en uitleveren. Behalve Photoshop, kunnen maar weinig programma’s hier mee overweg.

Edit: Oeps, ik zie dat je opslaan voor web gebruikt…. dan staan ze echt wel in RGB!

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoe heb je het JPG bewaard?
    Gewoon met “save as”, of met “save for web”?
    Wij doen het hier namelijk altijd met Save for Web, en dat werkt altijd prima.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    aperitivo
    Bijdrager
    marloez

het zijn (uiteraard…) RGB bestanden, en ik heb ze opgeslagen met ‘save for web’. als jpg en net ook geprobeerd als gif, maar blijf een melding krijgen in Powerpoint dat ie ze niet kan openen…

RaaR…..

Bijdrager
    computer space

Staat de resolutie niet per ongeluk op een hele rare waarde (1dpi of zo)?
    +/- 100 dpi is vaak het handigste omdat je plaatje dan ongeveer 1 op 1 binnenkomt.
    O ja, wil je echt pixelprecies werken, houdt er dan ook rekening mee dat PowerPoint de rare gewoonte heeft om een fullscreen plaatje op een beamer met 1024×768 (veel voorkomend) maar 1003 x 752 af te beelden (zwarte rand rondom, en bij navraag bij MS weet niemand waarom dat is). Wil je dus op deze resolutie beamen, dan kun je de plaatjes het beste 1003×752 pixels maken! Voor andere resoluties moet je even zelf een screendump meten.

Bijdrager
    marloez

bedankt voor de tip Martiniman, heb ze even op die grootte gezet…
    er was niks mis met de resolutie, en nog altijd kan ik ze niet openen in Powerpoint….:(

Ik zie waarschijnlijk iets heel stoms over het hoofd ofzo, want ik heb wel vaker achtergronden gemaakt voor Powerpoint, en dat ging altijd prima!

Bijdrager
    JanWeijers

Euh, heb je ze wel goede extensie gegeven? Dus plaatje.jpg of plaatje.gif?

Jan

Bijdrager
    marloez

eeh ja…..:|
    was leuk bedacht idd, maar ik werk al wat langer met de computer, dus dat gaat altijd goed!:wink:

Bijdrager
    Onno Groesz

Staat ‘Progressief’ aan of uitgevinkt (bij het bewaren van het JPG bestand)? Niet ieder programma wil ‘progressief’ opgeslagen bestanden openen…

Bijdrager
    bieker

Ik zit nu achter Powerpoint. Kun je een voorbeeld mailen: wilkens@nbdbiblion.nl
    Ik kijk er dan even naar.

Bijdrager
    viv

windows kan goed overweg met .bmp
    save as….
    knippen uit phshop en plakken in powerpoint werkt ook

Bijdrager
    marloez
    ”viv”

save as….
    knippen uit phshop en plakken in powerpoint werkt ook

knippen plakken wordt een beetje moeilijk van mijn mac naar een pc die een tigtal kilometers verderop staat!:wink:

@bieker
    check mail!:D

@onno
    progressief staat uit…

Bijdrager
    marloez

Okee….het probleem is opgelost als het goed is..

Ik weet natuurlijk ook niet hoe Powerpoint werkt, maar het blijkt nu dat je het plaatje wel degelijk in Powerpoint kan openen, via insert….
    dat programma heb ik nog nooit open gehad, (nu wel dus… :P ) en ik dacht dat je gewoon via ‘open’ het plaatje te zien kreeg, niet dus….
    Maar dat ik dat de klant nog moet gaan uitleggen is toch wel een beetje jammer….:P

goed, iedereen bedankt voor de hulp!:D

Bijdrager
    viv
    ”marloez”
    ”viv”

save as…. knippen uit phshop en plakken in powerpoint werkt ook

—————————–
    knippen plakken wordt een beetje moeilijk van mijn mac naar een pc die een tigtal kilometers verderop staat!:wink:

geen photoshop oid op PC? Er is veel gratis beeldbewertking zooi voor windoosjes… :)

Bijdrager
    marloez

nee…die meneer heeft geen photoshop op zn pc….. daarom maken wij die achtergrondjes ook!:wink: Hij heeft ook geen belang bij zo’n programma, niet z’n vak!

Maar goed, probleem is opgelost…Thanx!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.