18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    edonk

[opgelost] Help”Slepen, “kopiéren en plakken” gaat niet meer

Het “slepen, “kopiéren en plakken” wil niet meer lukken op mijn pas 2 mnd oude iMac, selecteren gaat wel.
    Hoe kan dit zijn ontstaan en het belangrijkste hoe kan ik dit verhelpen.
    Ik kan mij niet herinneren dat ik bepaalde veranderingen heb toegepast, … wat kan ik het beste doen?

Thnx

P.S. Heb net schijfbevoegdheden hersteld, de HD is oké maar het probleem is nog niet opgelost.
    Ik wil de OS X instalatieschijf nog even proberen maar dat wordt dan morgen pas.

Als iemand goede raad heeft, .. graag.

Bijdrager
    nookie

In welke zin wil het niet meer lukken?
    Wat gebeurt er als je sleept, kopieert of plakt.

Bijdrager
    edonk
    ”nookie”

Wat gebeurt er als je sleept, kopieert of plakt.

Niets .. !? De muis aanwijzer neemt het bestand gewoon niet mee als ik ’t wil slepen of verplaatsen.
    Selecteren lukt wel maar het kopiéren niet, het bestand hetzij: foto, document in Finder of gewoon een woord of zinnetje wil niet naar de gekozen plek worden geplakt of versleept

Bijdrager
    Dick de Roos

Over welk programma praten we nu?
    Probeer eens in een standaard tekstverwerker een zinnetje:
    Wil het gewoon kopieren en plakken ( [command] + C en [command] +V wel?

Bijdrager
    edonk
    ”Dick

Over welk programma praten we nu?

Geen bepaald programma, het is een algemeen probleem van Safari tot iPhoto.
    het is dus het gebruikelijke: selecteren, kopieren – plaats kiezen – en dan plakken.
    Dit en tevens het selecteren en verslepen geeft geen werking meer.

Bijdrager
    nookie

Is je muis misschien stuk?

Bijdrager
    Betinker

Ook hier soms hetzelfde probleem. Door de finder geforceerd te stoppen lost bij mij het probleem op

Bijdrager
    edonk
    ”Betinker”

. Door de finder geforceerd te stoppen lost bij mij het probleem op

Volgens mij kan je Finder niet geforceerd stoppen, wel verbergen,

Bijdrager
    nookie

Finder niet geforceerd kunnen stoppen?
    Eigenlijk wel, alleen wordt het commando gegeven ‘Start opnieuw’, zie de knop rechtsonder van het venster.

Bijdrager
    Betinker

Alt-appeltje-escape

Bijdrager
    kay-tong

Ik ken het probleem, is een pobleem ivm je klembord. Ik ken geen oplossing, maar ik weet dat het een heel ambetant probleem is.

Voor degene die het niet snappen:
    Je kunt simpelweg niet meer gebruik maken van de copy-functie, en de afhankelijke functies:
    Verplaatsen = kopieren naar nieuwe locatie, oorsponkelijke locatie wordt gewist
    Verwijderen = Verplaatsen naar de prullenmand
    *Ik denk dat het zelfs niet lukt om een bestand te verplaatsen op het bureaublad. Aangezien zelfs hiervoor de copy-functie word gebruikt, dat is omdat de copyfunctie meer geavanceerd is dan je zou denken, en dus ook voor dergleijke zaken wordt gebruikt

Zoek een sop internet welke service instaat voor het OS X klembord…

Bekijk eens of je iets vreemds opmerkt in activiteiten monitor..

Bijdrager
    edonk

Bedankt voor de reacties, het bleek dus een software probleem, gelukkig niet zo ernstig als “kay-tong aangaf maar best wel even schrikken mijn Powermac G5 heb ik n.l. ook niet al te lang geleden op moeten geven vanwege problemen met het moederbord (is trouwens te koop)

Ik heb het kunnen oplossen door het systeem opnieuw te instaleren (met behoud van archief natuurlijk)

Thnx 8)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja dat lost alles op.

Bijdrager
    gepeterd

Ik heb hetzelfde probleem, af en toe in finder wil het slepen niet meer lukken, finder opnieuw starten is voor mij de oplossing, maar ik hoopte eigenlijk op een oplossing in de 10.5.6 update, maar het mocht niet baten. MEGA IRRITANT om het kort samen te vatten, is er geen andere oplossing voor bekent dan herinstalleren?

Bijdrager
    nookie

Dan had ie hier wel tussen gestaan.

Bijdrager
    gepeterd
    ”iMember”

Bedankt voor de reacties, het bleek dus een software probleem, gelukkig niet zo ernstig als “kay-tong aangaf maar best wel even schrikken mijn Powermac G5 heb ik n.l. ook niet al te lang geleden op moeten geven vanwege problemen met het moederbord (is trouwens te koop)

Ik heb het kunnen oplossen door het systeem opnieuw te instaleren (met behoud van archief natuurlijk)

Thnx 8)

Herinstalleren met behoud van archief, behoud dat ook je programma’s en settings of wat? hoe werkt het percies?

Bijdrager
    nookie
    Bijdrager
    nookie
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.