30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    kempovic

[opgelost] help! vele foto’s niet te openen

hallo,

bij een poging een groot aantal foto’s te ordenen blijkt dat deze .jpg’s niet te openen zijn!
    ik heb ze gekopieerd van een pc, daarop zijn ze ook niet te openen, ze zijn direct van een camera op die pc gezet.

weet iemand een oplossing deze foto’s te repareren?

Ik zou er gigantisch mee geholpen zijn.

dank!

Bijdrager
    iJoost

Was dat niet omdat het een CMYK JPEG is? Even zoeken denk ik… volgens mij heb ik zoiets hier onlangs nog voorbij zien komen.

Inactief
    Anoniem

Het maakt volgens mij niks uit of het CMYK of RGB is, volgens mij kan je beide in Voorvertoning openen.
    Heb je een programma als Photoshop tot je beschikking waar je ze in kan openen?

Bijdrager
    kempovic

helaas, photoshop en imageready weten er geen raad mee.
    het lijkt er op dat de structuur beschadigd is.

hoop dat iemand me eenverlossende tip kan geven…

Bijdrager
    TijhofGraphics

Ik heb Photoshop5, 7 en CS1.
    Kun je het bestand(M5110018.jpg) even uploaden waar je de foutmelding ook hebt geupload bij euhmm….. ja ik heb het. Kun je dat bestand even uploaden in http://www.kleis.nl/macosx/ en dan even hier een link posten, dan kan ik hem even opslaan en kijken of ik hem wel kan openen(-in Photoshop als het moet en anders-) in Voorvertoning.

Bijdrager
    DTP2

Op de pc:cry: heb je het programma’tje Badcopy. Ik heb dit al een paar maal gebruikt en deze haalt echt alle leesbare data van een schijfje af zelfs na het wissen. Maar helaas zitten er ook veel foto’s tussen waarvan de helft niet zichtbaar is vanwege te kort aan data. In sommige gevallen valt er niets meer te redden.

TIP!! Kaartje niet wissen, maar formatteren. Uit ervaring met vele klanten met deze problemen kan ik zeggen dat wissen echt problemen gaat geven vanwege de zeer grote hoeveelheid latente data. Formatteren is de enige manier om zoveel mogelijk problemen te voorkomen.

Bijdrager
    nookie

Ik heb precies hetzelfde gehad met rechtstreeks van camera naar computer kopieren. Wat bij mij geholpen heeft is om een cardreadertje aan je computer te hangen en via dat de files te kopieeren. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Van de 300 waren er toen een stuk of 30 corrupt. Veelal waren het foto’s die ik via mijn cameraopties had bewerkt. Wat uitgesneden enz. Die werden corrupt.
    Toevallig geen nikon camera geweest??

Nookie.

Bijdrager
    kempovic
    ”TijhofGraphics”

Kun je dat bestand even uploaden in http://www.kleis.nl/macosx/ en dan even hier een link posten, dan kan ik hem even opslaan en kijken of ik hem wel kan openen(-in Photoshop als het moet en anders-) in Voorvertoning.

http://www.kleis.nl/macosx/M5110018.JPG

ben benieuwd

Bijdrager
    nookie

ik kan er in ieder geval niks mee, helaas.

Bijdrager
    jimmoor

Kan het toevallig misschien ook iets te maken hebben met het feit dat de letters JPG in kapitalen worden weergegeven. Al mijn bestanden van de Nikon, als ik al in jpg schiet, staan altijd in kleine letters, dus .jpg
    Misschien kun je in de Finder de naam van het bestand veranderen door de extensie .JPG te veranderen in .jpg en dan de foto wel openen of bekijken.
    Wat doet iPhoto er trouwens mee? Of heb je dat nog niet geprobeerd?

Bijdrager
    kempovic

helaas,

hoofdletters heb ik geprobeerd te veranderen, badcopy zegt dat ie ze heeft opgelost, maar ze doen ’t nog steeds niet.

Voor de goede orde: ze hebben het wel gedaan op die PC, lijkt of ons aller windows ze eigenhandig onder handen heeft genomen.

Bijdrager
    iJoost

Als ik het eerste stuk eraf haal. (De eerste regel wordt dan de regel met

[code:1:d7c97747a0]MEDION DIGITAL CAMERA[/code:1:d7c97747a0]

erin.) Dan kan ik ‘m in Photoshop openen (niet in Preview). Ik zie dan een dame die aan het sjoelen is? ‘T is maar een kleine afbeelding (160×120).

Zie hier het resultaat nadat ik ‘m van daaruit weer heb opgeslagen:

Moderator
    unSOUND

Graphic Converter opent zonder problemen de foto in zijn werkelijke grootte.

Bijdrager
    jimmoor

Is er een versie van Badcopy voor de Mac dan?
    Volgens mij moet je op de Mac in de Finder naar de map met foto’s en er dan proberen eentje te veranderen, misschien de hele naam, dus maak er eens 0001.jpg van ofzo. Dus een korte naam of nummer geven. Ik weet niet hoe dat op een PC moet, maar op de Mac moet dat werken.

Bijdrager
    iJoost

Ah. Zegt Graphic Converter dan ook wat het is/was? Ik ben wel nieuwsgierig.;-)

Bijdrager
    wout3r
    ”iJoost”

Als ik het eerste stuk eraf haal. (De eerste regel wordt dan de regel met

[code:1:47aac68fca]MEDION DIGITAL CAMERA[/code:1:47aac68fca]

erin.) Dan kan ik ‘m in Photoshop openen (niet in Preview). Ik zie dan een dame die aan het sjoelen is? ‘T is maar een kleine afbeelding (160×120).

Zie hier het resultaat nadat ik ‘m van daaruit weer heb opgeslagen:

Holyfuck, jij weet echt alles:| Hoe haal je zo’n regel uit zo’n bestand dan?

Bijdrager
    iJoost

Nou ja. Ik kwam niet verder dan de thumbnail.
    unSOUND echter… thumbs up!

(SubEthaEdit overigens. Niet helemaal een grafisch programma. Maar…;-)

Bijdrager
    kempovic

dat is interessant, dat je de foto te zien krijgt.
    maar:

– hoe haal je dat ‘eerste stuk eraf’?
    – raar dat ie zo klein is, want hij zou groot moeten zijn (5 mp camera)

het lukt me niet als ik de naam wijzig.
    zal het eens met graphic converter proberen.

Moderator
    unSOUND
    ”iJoost”

Ah. Zegt Graphic Converter dan ook wat het is/was? Ik ben wel nieuwsgierig.;-)

Zal ik ’s effe voor je kijken ? :D

Bijdrager
    kempovic

kan je met graphic converter een hele map van deze foto’s omzetten?

kan ze 1 voor 1 doen (zijn er 100), maar het lukt iig!
    DANKJULLIEWEL!

Bijdrager
    iJoost

Blijkbaar was het toch een RAW-format van die MEDION-camera (met een JPEG thumbnailtje er bij in). Je had ze toch niet naar JPEG geconverteerd door alleen de naam aan te passen?;-)

Bijdrager
    kempovic

nee, had er niks aan gedaan.;)
    denk dat er op die pc iets is fout gegaan ooit, kan aan harde schijf liggen ofzo.

Moderator
    unSOUND

Graphic converter heeft inderdaad een batch functie… dus opzich zou hij het in 1 klap kunnen converteren.

Bijdrager
    kempovic

ik ben ’t aan ’t proberen,
    enige punt is dat is als ik de batch doe hij wel bij elke foto aangeeft dat ie niet klopt, en of ie em moet proberen te maken.

jij weet zeker niet of dát in een keer kan (hij doet ’t overigens los wel goed)

Moderator
    unSOUND

Poeh, dan zou ik me eens in Grafic Converter moeten verdiepen,
    ik gebruik het zelf nooit… ik zal er eens in duiken…

Moderator
    unSOUND

Ik zie in de voorkeuren een aantal opties wat betreft het uitzetten van notificaties, je zou daar dus eens mee moeten spelen…

Bijdrager
    kempovic

haha, sorry dat ik jou er in laat duiken,
    wilde net typen dat ik ’t al gevonden had,
    super programma hoor!!!

vele malen dank!

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan, blij om te horen dat je foto’s nog te redden zijn. :)

Bijdrager
    nookie

Dit had ik eerder moeten weten, graphic converter. Ik maar denken dat het een waardeloos programmaatje was, maar het heeft dus toch zijn voordelen.

Moderator
    Strifer
    ”nookie”

Dit had ik eerder moeten weten, graphic converter. Ik maar denken dat het een waardeloos programmaatje was, maar het heeft dus toch zijn voordelen.

GraphicConverter waardeloos? Haha! Ik ken GC al sinds systeem 7 ofzo en ik vind het geweldig. Overigens was het er vast al eerder (maar ik gebruik een mac sinds systeem 7) Het krijgt zo ongeveer alles open en vaak ook zonder problemen. Ik heb er meerdere malen mensen mee gered. Verder is GC een van de meest gerespecteerde shareware programma’s in de macwereld.

Een programma om te bewaren dus:)

(overigens zijn er nog meer van die programmaatjes die je niet wilt missen)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.