11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

(Opgelost) Harry Potter (Windows-versie) op een iMac

Ik ga een iMac kopen (waarschijnlijk), maar er zijn mij een paar dingen volledig onduidelijk. Ik heb dit soort vragen al eerder gesteld, maar toen wist ik er zelf erg weinig van af. Nu ben ik een stuk wijzer, maar juist daardoor stuit ik toch op een aantal vragen:

Ik wil graag de Harry Potter-games (Windows-versie) kunnen spelen op een iMac. Ik heb meerdere oplossingen gevonden, zoals Parallels Desktop en Boot Camp, maar bij allebei heb ik (best wel grote) minpunten:

Parallels Desktop zou niet werken met DirectX 9.0. In ieder geval Harry Potter 4 werk met DirectX 9.0, dus dan zou ik die niet kunnen spelen.

Boot Camp is perfect, maar ik las hierover:Windows werkt op de Mac net zoals op de pc. Dat houdt in dat Windows op je Mac net zo veel wordt blootgesteld aan virussen als Windows op de pc. BTW: Ik wil in windows alleen maar games spelen, maar die zijn niet online! (Ik weet niet of dit iets uitmaakt, maar ik zet het er toch maar bij voor de zekerheid)

Weet iemand nog andere oplossingen?

Bijdrager
    junjur

zoals je al zegt:

Ik wil in windows alleen maar games spelen, maar die zijn niet online!

Zolang je gewoon niet online gaat is Windows gewoon veilig. Het is niet zo dat een installatie van windows meegeleverd wordt met virussen ofzo hoor.

mijn advies: Bootcamp, en als je heel voorzichtig wilt zijn dan gooi je je mac van internet af als je in Windows boot. (dus netwerk kabel eruit of geen verbinding maken met draadloos netwerk)

[/quote]

Bijdrager
    Yeti
    ”junjur”

zoals je al zegt:

Ik wil in windows alleen maar games spelen, maar die zijn niet online!

Zolang je gewoon niet online gaat is Windows gewoon veilig. Het is niet zo dat een installatie van windows meegeleverd wordt met virussen ofzo hoor.

mijn advies: Bootcamp, en als je heel voorzichtig wilt zijn dan gooi je je mac van internet af als je in Windows boot. (dus netwerk kabel eruit of geen verbinding maken met draadloos netwerk)

[/quote]

Ok, bedankt! Dan had ik eigenlijk een andere vraag, die niks te maken heeft met boot camp of wat dan ook: Als ik een iMac koop, ben ik de enige in huis met een mac. Kan ik met die mac ook gewoon via dat netwerk op internet?

Bijdrager
    mini11

ja dat kan, als je geluk hebt, hoef je niks in te vullen.

Bijdrager
    Yeti
    ”mini11″

ja dat kan, als je geluk hebt, hoef je niks in te vullen.

Zeker weten? Want als dat niet zo is hebben we veel geld weggegooit!:oops:

Bijdrager
    Hanhart

Zeker weten. :wink: In sommige gevallen moet je wat invullen, maar meestal is de kabel er insteken voldoende.:)

Edit : hier op m’n studentenhuis (kot) zitten we met 2 apple’ers en 6 pc’ers. We zitten alle 8 op hetzelfde netwerk. Ik moest gewoon de ethernet insteken en ik had verbinding.:D

Bijdrager
    Yeti

De kabel erin steken? Wij hebben draadloos, of bedoel je dat?

Bijdrager
    Hanhart
    ”IPeet

De kabel erin steken? Wij hebben draadloos, of bedoel je dat?

Dan geen kabel.:P Maar als je mac airport bezit, dan zit je normaal gezien in no time op het net.

Bijdrager
    Yeti

nee, dat hebben wij niet. Wat is het? Zijn er andere manieren om op internet te kunnen?

Bijdrager
    Pi

Je Mac kun je gewoon opnemen in je draadloze netwerk. Als het goed is detecteerd je iMac je netwerk zodra je hem voor de eerste keer aanzet. Dan in het een kwestie van WEP/WPA keys invullen (er van uitgaand dat je die in je draadloze toegangspunt hebt ingesteld) en kun je het netwerk (en dus internet op). Zo ging het mijn Mac Mini in ieder geval (die samen met een PC en Laptop in hetzelfde netwerk zit).

Moderator
    Mac Daddy

Airport is gewoon de Apple naam voor draadloos internet. In een iMac zit een airportkaart en daarmee kun je met elke draadloze router contact maken.

Ik weet niet of je http://www.macmiep.nl kent, maar op die site worden een heleboel standaard dingen uitgelegd.

Zoals: Internet op een Mac.

En over Harry Potter: EA heeft vorige week maandag aangekondigd dat er een aantal gametitels (waaronder de nieuwste Harry Potter) gelijk op de Mac als PC worden gelanceerd. Wanneer die titel uit is, kun je hem dus gelijk voor de Mac kopen. En er zijn ook oudere titels van Harry Potter die verkrijgbaar zijn als Mac versie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.