4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Fabio

[Opgelost] Geen bestandsoverzicht op ftp

om wat bestanden voor mijn site te uploaden wil ik verbinding maken via ftp.

het maken van de verbinding is op zich geen probleem (zo te zien)… zodra ik echter een bestandsoverzicht opvraag (ls via terminal bv), krijg ik niets terug.

in de terminal ziet het er zo uit:

230 User ****** logged in.
    Remote system type is Windows_NT.
    ftp> ls
    500 ‘EPSV’: command not understood
    227 Entering Passive Mode (84,244,131,250,18,95).
    200 PORT command successful.
    150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.

hierna gebeurt er niets meer:-(

ik heb eerst verschillende apps geprobeerd: cyberduck, rbrowser, transmit, maar allemaal met hetzelfde resultaat. met de zoekfunctie kwam ik al wat mogelijke oplossingen tegen maar deze hebben niet geholpen (passive mode aan of uit, firewall uit en weer aan).
    via de terminal hoopte ik iets meer info te zien te krijgen (niet dat ik er verstand van heb, maar toch :innocent: )

zou iemand mij kunnen helpen met het lokaliseren van het probleem?! :mrgreen:
    geen idee of het mijn modem is of mijn computer :x

op mijn machine draait 10.4.7 en ik heb een speedtouch 716 modem (Product Name: SpeedTouch 716, Software Release: 5.3.2.6.0)

alvast erg bedankt :)

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Fabio

ik zal eens vragen aan de beheerder of dat zo is. zelf heb ik namelijk ook al geprobeerd in te loggen met de firewall uit (dit heb ik wel ‘gewoon’ via de systeemvoorkeuren gedaan, ik neem aan dat dat hetzelfde resultaat geeft?).

heb je misschien een adres van een ftp-server voor mij waar ik kan proberen in te loggen, of een idee waar ik die kan vinden? gisteren al gezocht op google maar niets kunnen vinden…

maar goed, ik zal eerst eens contact opnemen met de beheerder. bedankt voor je antwoord!:-)

Bijdrager
    Fabio

update: het was idd port 20 die dicht stond! dus, ik ben eruit:-)

nogmaals bedankt;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.