15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    manhattan

[opgelost] Foto’s camera in map in plaats van in Iphoto?

Als ik mijn camera door middel van een usb kabeltje aansluit op mn iBook opent Iphoto automatisch en importeerd hij de foto’s automatisch.

Heel handig, maar ik wil een reeks foto’s verwijderen, en dan is het voor mij makkelijker als ik de foto’s gewoon als symbolen in een map zie staan en door middel van shift de reeks selecteer verwijder.

In windows gaat dit automatisch als je naar Deze Computer gaat, etc. maar hoe moet dit bij mac :?
    Ik zoek dus de gewone DCIM map op mn mac, die je normaliter bij windows ziet staat als je naar Deze Computer > …… > Kodak > DCIM > ……

Alvast bedankt!

Bijdrager
    manhattan

Ik dacht dat ik het had gevonden via ‘fotolader’ maar dan importeer je ook gewoon de bestanden.
    Ik wil mijn kaartje zelf op mn iBook zien.. of kan dat gewoonweg niet :(?

Ik heb trouwens een Kodak camera voor de duidelijkheid!

Bijdrager
    kwie

Normaal gesproken is je kaartje ook gewoon te zien in de finder. Links net onder je “macintosh HD”.

Daar kan je precies doen wat je in windows gewend was.

Bijdrager
    manhattan

Nja hij is niet te zien, ik zie alleen mijn Macintosh HD en wat mappen die ik daar zelf heb gezet, maar geen camera, witte schijf of iets in die richting.

Bijdrager
    iJoost

Dat doet ie helaas niet bij alle camera’s. Canon bijvoorbeeld niet.:-(

Bijdrager
    manhattan

Oke, dat is best onhandig.. vind ik dan. Want nu moet ik als ik 10 foto’s wil verwijderen van mijn kaartje, dat allemaal via mn camera zelf doen, dus erase, ok & dat x 10.

Bijdrager
    iJoost

Dat kan ook vanuit Fotolader, als ik me goed herinner.

Bijdrager
    manhattan

Dus dan kan ik foto’s van mijn camera verwijderen, want dat is uiteindelijk waar ik heen wil :innocent: :mrgreen:

Bijdrager
    manhattan

Ik heb het gevonden, het is wel een beetje met een omweg.. maargoed het kan dus.
    Bedankt!

Jammer dat er geen programma is die ervoor zorgt dat iedere camera gewoon op je bureaublad word weergeven

Moderator
    unSOUND

Dat ligt niet aan het programma, maar aan de camera. Die is zo geprogrammeerd. Als je dus naar iemand moet mailen, dan is het wel naar Canon.

Overigens snap ik heel het probleem niet. Volgens mij is dit gewoon WEER een vraag die niet nodig is, want dit zijn zaken die je gewoon kunt doen vanuit iPhoto, en dat hoeft echt niet zo moeilijk te zijn als jij nu omschrijft.

Bijdrager
    iJoost

Het zit ‘m in de camera, die is zo primitief dat ie geen USB Mass Storage ondersteunt maar alleen PTP (schijnt het). Of het zit ‘m in MacOSX, die is zo geavanceerd dat ie niet uit de voeten kan met camera’s die alleen maar PTP ondersteunen.;-)

Bijdrager
    manhattan
    ”unSOUND”

Dat ligt niet aan het programma, maar aan de camera. Die is zo geprogrammeerd. Als je dus naar iemand moet mailen, dan is het wel naar Canon.

Overigens snap ik heel het probleem niet. Volgens mij is dit gewoon WEER een vraag die niet nodig is, want dit zijn zaken die je gewoon kunt doen vanuit iPhoto, en dat hoeft echt niet zo moeilijk te zijn als jij nu omschrijft.

Ja dat begrijp ik inmiddels, maar ik was meer in de veronderstelling dat het niet door middel van zo’n omweg hoefde en ik misschien de simpele manier niet wist. En daar zijn vragen voor, om dingen beantwoord te krijgen die je niet weet.

en je kan het gewoon vanuit iphoto doen of vanuit fotolader, maar geef toe.. het is makkelijker om via je je bureaublad dmv een paar klikken en te selecteren, vervolgens met appeltje <– foto’s te verwijderen dan dmv een programma openen die steeds de foto’s moet importeren.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Moderator
    unSOUND
    ”manhattan”

maar geef toe.. het is makkelijker om via je je bureaublad dmv een paar klikken en te selecteren, vervolgens met appeltje <– foto’s te verwijderen

Nee, dat is het niet. Dat denk jij, omdat jij nu tegen iPhoto op zit te kijken… Terwijl een iPhoto venster niks anders is dan een Finder venster. Dus je kijkt naar je iPhoto venster, selecteer de foto’s die weg moeten en ramt op backspace, net zo simpel dus.

Bijdrager
    Nielso
    ”unSOUND”

…….Terwijl een iPhoto venster niks anders is dan een Finder venster. Dus je kijkt naar je iPhoto venster, selecteer de foto’s die weg moeten en ramt op backspace, net zo simpel dus.

Beetje oude topic maar toch. Ik selecteer in iPhoto een foto op mijn camera, ik ram dan op backspace, maar er gebeurd niets.

@unsound
    . Je moet toch eerst foto’s imprteren voordat je ze in iPhoto van je camera kan verwijderen?

Nielso.

Moderator
    unSOUND

Nu haal je 2 dingen door elkaar. Wij hadden het over het verwijderen van foto’s uit de library, niet van de geheugenkaart van de camera. Foto’s kunnen door iPhoto van de camera worden verwijderd nadat ze zijn geïmporteerd, anders niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.