12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Pienjow

OPGELOST “Firmware upgrade is ok” blijft komen na reboot.

net de laatste firmware upgrade voor mijn intel macbook gedaan.
    Alles prima verlopen, maar na elke reboot sindsdien blijft de melding komen dat de firmware update naar 1.0.0 geslaagd is en moet ik op ok druken.
    hebben meer mensen dit? en/of hoe kan je die melding evt. uitzetten?

Bijdrager
    AppleJelle

Wat doet die Firmware Update eigenlijk? Is dat enkel om Boot Camp te activeren of zitten er nog andere functies bij, m.a.w. moet ik hem wel installeren??

Bijdrager
    Pienjow

ok, ik heb em gevonden in systeemvoorkeuren –> accounts –> inloggen. kan ik deze gewoon verwijderen net als bv word daemon etc.? kan dit geen kwaad voor systeem?

Bijdrager
    demonz

ik kreeg dit ook een paar keer, nu is het weg…maar ik kan me schijf niet partitioneren voor Boot camp! hij zegt dat ik mijn hele schijf moet formateren en de reservekopie moet terug zettten. Heb ook al het volume hersteld in schijfhulpprogrmama van de dvd. misschien dat dit er wat mee te maken heeft?

Bijdrager
    Boskabouter
    ”demonz”

ik kreeg dit ook een paar keer, nu is het weg…maar ik kan me schijf niet partitioneren voor Boot camp! hij zegt dat ik mijn hele schijf moet formateren en de reservekopie moet terug zettten. Heb ook al het volume hersteld in schijfhulpprogrmama van de dvd. misschien dat dit er wat mee te maken heeft?

ja tuurlijk, als je geen aparte partitie hebt dan zal je hele schijf gepartitioneerd moeten worden om zowel een mac als windows partitie te kunnen aanmaken en hebben….

Bijdrager
    a la Mac

Om Boot Camp te gebruiken heb je een gewone standaardconfiguratie nodig, namelijk één partitie met Mac OS X als opstartschijf die de gehele schijf in beslag neemt.

Bijdrager
    HSL
    ”Boskabouter”
    ”demonz”

ja tuurlijk, als je geen aparte partitie hebt dan zal je hele schijf gepartitioneerd moeten worden om zowel een mac als windows partitie te kunnen aanmaken en hebben….

dit klopt dus niet!

de bootcamp cd/DVD maakt een partitie aan zonder je andere partitie weg te gooien.

Bijdrager
    demonz

dat dacht ik dus ook. Ik heb een normale config en 1 partitie waar alles op staat. Moet ik nu echt ales opnieuw formateren en een kopie terugzetten? ben een beetje bang dat er dan iets mis gaat. Vind het ook niet echt goed dat dit zou moetne. Ik heb nog nooit iets vreemds gedaan met me mac en ik snap ook niet waarom ik dit probleem heb..,.

Bijdrager
    demonz

Ok, nu begin ik echt zenuwachtig te worden. Ik kan met geen mogenlijkheid een schrijfkopie maken! in macosX krijg ik de melding dat hij in gerbuik is en in de mac osx installatie dvd de melding error 61. Weeet iemand wat hier aan de hand is? de mac werkt verder gewoon perfect :?

Bijdrager
    Dr Mudd
    ”rudedude”

ok, ik heb em gevonden in systeemvoorkeuren –> accounts –> inloggen. kan ik deze gewoon verwijderen net als bv word daemon etc.? kan dit geen kwaad voor systeem?

Ik heb hem verwijderd. Daarna start-ie gewoon op, zonder de melding.

Groet,

Dr. Mudd

Bijdrager
    Pienjow

Thx Dr Mudd! :D

Bijdrager
    karllaurent

Kan iemand hierbij helpen?
    Na de firmware update is de intel-iMac niet meer toegankelijk via Apple Remote Desktop. dwz ik zie hem nog wel staan op de master-mac, maar krijg als melding “Connection failed to …” Voor de update was er geen probleem.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.