11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Marijn

OPGELOST Finderprobleem in Panther OPGELOST

Weet iemand hoe ik de aliassen verwijder die in het Findervenster worden weergegeven moet wissen

Ik heb in de User folder de mappen films en afbeeldingen weggegooid

Als ik nu een findervenster open blijf ik de mappen zien en ik kan ze niet weggooien, krijg steeds de melding dat de originelen niet gevonden kunnen worden

(Zie afbeelding)

Bijdrager
    JoepieNL

Vanuit de Terminal?

sudo rm -rf

en dan de aliassen in het terminalvenster slepen misschien… pas wel op met dat commando; je gooit dingen ECHT weg!

Bijdrager
    Marijn

Da’s nou net ut klotige
    Ik kan die aliassen nergens vinden……..!!!

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Op dezelfde locatie tijdelijk een map aanmaken met die naam (of eventueel de engelse naam), en dan nogmaals proberen? Zou dat misschien helpen?

Bijdrager
    Marijn
    ”PeterMeeuwsen”

Op dezelfde locatie tijdelijk een map aanmaken met die naam (of eventueel de engelse naam), en dan nogmaals proberen? Zou dat misschien helpen?

Goeie tip
    Ga ik morgen fffffffffff proberen
    Laat nog wat van me horen

Bijdrager
    EagerB0bNerd

misschien dat je de aliasen niet kan vinden/weggooien omdat het niet de bedoeling is dat die mappen weggegooid worden.
    Het systeem rekent er op dat in iedere “home” map de mappen” afbeeldingen, films, muziek, bureaublad, publiek, etc staan.
    Dit zijn ook voor o.a. de iApps de “default” mappen waar documenten bewaard worden.

Bijdrager
    Marijn

Dat vindt ik nou juist het grote probleem in OS X; je bent niet meer “de baas” over je eigen Mac

Is niet helemaal waar natuurlijk, maar het kost je wel een hoop tijd en gezoek om dingen naar je hand te zetten

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”EagerB0bNerd”

misschien dat je de aliasen niet kan vinden/weggooien omdat het niet de bedoeling is dat die mappen weggegooid worden.
    Het systeem rekent er op dat in iedere “home” map de mappen” afbeeldingen, films, muziek, bureaublad, publiek, etc staan.
    Dit zijn ook voor o.a. de iApps de “default” mappen waar documenten bewaard worden.

Als je de aliassen in het finder-scherm wilt verwijderen, zul je ze eerst moeten aanklikken… Vervolgens probeert de finder gelijk de alias te openen om rechts weer te geven, en daar gaat het fout, omdat de locatie niet bestaat….

Is blijkbaar niet over nagedacht bij het programmeren van het finder-schermpje…

De mappen in home worden vanzelf aangemaakt bij het maken van een account, maar mogen volgens mij gewoon gewist worden, met uitzondering van het mapje Desktop en Library….

Bijdrager
    Marijn
    ”PeterMeeuwsen”
    ”EagerB0bNerd”

Als je de aliassen in het finder-scherm wilt verwijderen, zul je ze eerst moeten aanklikken… Vervolgens probeert de finder gelijk de alias te openen om rechts weer te geven, en daar gaat het fout, omdat de locatie niet bestaat….

Is blijkbaar niet over nagedacht bij het programmeren van het finder-schermpje…

De mappen in home worden vanzelf aangemaakt bij het maken van een account, maar mogen volgens mij gewoon gewist worden, met uitzondering van het mapje Desktop en Library….

Blijft het probleem; hoe verwijder je die &*(^%$# aliassen
    :evil: :cry:

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Als je niet meer die foutmelding krijgt (zoals in je eerste bericht), nadat je die mappen hebt aangemaakt, dan kun je de aliassen gewoon wegslepen uit het venster (net als bij je dock)…

Bijdrager
    Marijn
    ”PeterMeeuwsen”

Als je niet meer die foutmelding krijgt (zoals in je eerste bericht), nadat je die mappen hebt aangemaakt, dan kun je de aliassen gewoon wegslepen uit het venster (net als bij je dock)…

Bedankt!!!!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.