12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    TijhofGraphics

{[OPGELOST]} : EvoCam, altijd automatisch aan, hoe?

Hoi,

Ik woon in Twente, maar mijn ouders hebben op zolder een iMac die ik zo goed als in bezit heb, die computer gaat altijd elke ochtend aan(doen hun), en ook weer uit, op die zolder heb ik lieve diertjes die ik in de gaten wil houden, maar mijn ouders hebben geen verstand van programmatjes, en hebben ook een hekel aan schermpjes, want dan word ik direct tijdens mijn opleiding opgebeld met de vraag “Er staat een melding, ik kan alleen op OK drukken wat moet ik doen” -> “op OK drukken”

Maar hoe kan hij automatsich in de achtergrond opstarten als de computers aangaat?

PS: Mijn ouders gebruiken die computers ook zelf, alleen achter die computers staan mijn diertjes, dus de webcam staat ook daarop gericht.

Het betreft een iMac Intel Core Duo, 17″ met een trial Evo Cam 15 dagen, werkend, hij upload elke minuut naar mijn website niks aan de hand gaat allemaal goed op dit moment, maar zodra ik de computer uit doe….e n mijn moeder morgen weer aan doet….

Please, een snelle hulp

EDIT: Ik heb hier wel 2 account, maar het programma staat op de desktop van mijn ouders account, geen probleem[/b]

Aanpassing: zie een post hieronder

Bijdrager
    TijhofGraphics

Ik heb ff wat rond gekeken.
    nu dit nog.
    1. Automatisch aan bij inloggen
    2. Automastich de melding van 15 days left op OK

Bijdrager
    Thoomas

Kan je niet in Systeemvoorkeuren > Energiestand > Schema daar aanvinken ‘Zet aan’ op dat tijdstip, en ‘Zet uit’ op dat tijdstip?

Bijdrager
    Thoomas
    ”TijhofGraphics”

2. Automastich de melding van 15 days left op OK

Daarvoor heb ik geen idee hoe je dat zou moeten doen…

Bijdrager
    Chris Meijburg

Het programma kopen misschien?

Bijdrager
    lowfi

lol :mrgreen:

Moderator
    unSOUND

Betalen voor software ? Dat kan toch zeker niet…. hij is maar een arme student…

…met een iMac core duo.

Bijdrager
    klaasb

…die ook nog eens vrijwel ongebruikt op zijn zolderkamertje staat en alleen dienst doet als doorsluizer voor zijn webcam.

Bijdrager
    Marc-Siebren

misschien moet je die computer gewoon aan laten staan.

en inderdaad, ‘een ouwe mac op zolder’ blijkt een iMac core duo… daar kan ik alleen van dromen

Bijdrager
    SeaTrue
    ”TijhofGraphics”

1. Automatisch aan bij inloggen

bij de accountopties bij systeemvoorkeuren kan je aanduiden welke programma’s moeten starten bij het inloggen. Op het plusje drukken en evocam selecteren

Bijdrager
    BenDover

Waarom neem je dit niet:

http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=445020

Gebruik hem zelf ook, veel makkelijker als met de computer.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Ik heb het inmiddels opgelost.

Via accountopties gewoon automatisch aangaan, bij EvoCam bij opstarten direct een picture alvast uploaden en dan verder eens per minuut.

En nee, ik koop hem niet omdat ik hem maar 15 dagen nodig heb, gewoon om te testen, en als het bevalt…. misschien dan…

Nee zeker geen IPcam gedoe, kost geld en is niet nodig:
    ->waar koop je dan een iMac Intel van?
    A: Nou simpel, die is niet van mij maar van mijn ouders, en staat bij hun op zolder in Friesland waar ik niet woon.

Correctie, sorry in mijn startpost typte ik dat het een oude Mac had, dit klopt niet:oops: :P

*OPGELOST*

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.