8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

[OPGELOST] Epson printer aan AirPort Express print niet.

Ik heb gister mijn AirPort Express gekocht in Alkmaar. Wi-Fi werkt super. Nu wil ik zo met een klasgenoot aan een scheikundeproject gaan werken, en helaas print hij niet. Ik krijg de volgende melding:

Als ik hem via Bonjour wil gebruiken. Als ik zoek in Systeemvoorkeuren, en zoek naar printers, dan staat er als printernaam: EPSON Stylus DX7450. Soort: Bonjour. Ik neem dus aan dat Bonjour moet worden geactiveerd. In het AirPort-configuratieprogamma staat de printer wel gewoon in mijn lijstje.

Wat doe ik/gaat er verkeerd?

Alvast bedankt!
    Tim

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heb je iets aan deze info.

[size=9:6a8b140a3f]Ik heb zelf overigens geen ervaring met printers aan een AirPort Express/Extreme.[/size:6a8b140a3f]

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik word er niet echt wijzer van. Hij staat toch echt in het lijstje in het AirPort-configuratieprogramma, dus misschien wordt mijn printer gewoon niet ondersteund? Het is een Epson Stylus DX 7450 printer (All-in-one), die ik gratis bij mijn MacBook kreeg.

Bijdrager
    Pieterr

OS X wordt ondersteund door deze printer. Drivers etc kun je downloaden van de Epson support website.

Heb je al een keer geprobeerd of je kunt printen als je de printer direct aan je MacBook hangt?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Pieterr”

OS X wordt ondersteund door deze printer. Drivers etc kun je downloaden van de Epson support website.

Heb je al een keer geprobeerd of je kunt printen als je de printer direct aan je MacBook hangt?

Ja, als ik de USB-kabel aan mijn MacBook hang, doet hij het wel. Als ik print krijg ik dan een programmaatje met het huidige document dat wordt uitgeprint, en waar je het evt. kunt pauzeren of afbreken. Als hij aan de Express hangt, zie ik dit ook, alleen verschijnt er dan geen taak, en print hij dus niet. De drivers heb ik al geïnstalleerd, als ik mijn printer verwijder en weer toevoeg, vindt hij ook automatisch de drivers voor mijn printer.

Bijdrager
    ibobi

Ik had hetzelfde probleem met een soortgelijke printer. Hier mijn oplossing, een tijdje geleden gepost:

Ik had hetzelfde probleem,. Epson DX4450 wel beschikbaar via Time Capsule maar printen ho maar. Het blijkt dat de drivers die geleverd worden niet echt fantastisch werken met 10.5

Hier is de oplossing: installeer de Gutenprint drivers en in 10 sec werkt alles perfect. Na het installeren van de drivers kun je in het voorkeurenpaneel deze driver kiezen.
    http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

Geblokkeerd
    Anoniem

ibobi, ontzettend bedankt!:lol:

Bijdrager
    Ikzy

Ibobi, good solution, werkt perfect:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.