5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

OPGELOST… Ene mac weigert toegang van de andere mac

Ik heb hier 2 mac’s (1 op 10.3 en 1 op 10.4) die beide via een Thomson 780 router met het internet zijn verbonden. Loopt prima. Nu wil ik dat de 2 macs bestanden delen. Die optie staat op beide mac’s aangegeven bij voorkeursinstellingen. Als ik op server klik verschijnt zelfs netjes de naam van de andere mac op mijn mac maar als ik vervolgens het wachtwoord intoets om binnen te komen krijg ik doodleuk de boodschap dat het wachtwoord niet goed is. Zelfde verhaal als ik op die andere mac bij mijn bestanden probeer te komen. Dus: ik zie die andere mac wel maar kan er niet bij komen.
    Personal File Sharing en FTP staan dus op beide mac’s aangevinkt.
    Ook al wat gestoeid met de instellingen van NetBarrier (daar de 192.168.1.254 als router aangemeld). Maar ik kan er maar niet bijkomen! Printen via dezelfde router door beide macs gaat wel goed.

Wie of wie heeft een tip?

Bijdrager
    cezanne

al weer opgelost :oops:
    op het moment dat je klikt op de andere mac om verbinding te krijgen, komt er een schermpje waar je je wachtwoord moet intoetsen. Echter, daar staat standaard je eigen naam vermeld (dus van de mac waarop je zit), als je die naam niet wijzigt in precies de naam die op de andere mac wordt gebruikt komt je dus nooit binnen!
    Zal wel aan mij liggen maar lijkt me logisch dat als ik eenmaal op de mac heb geklikt waarmee ik wil connecten, dat ik geen behoefte heb aan een computernaam van mijn eigen mac. Als ze dit uit veiligheidsoverwegingen hebben gedaan, waarom dan het veldje met de naam niet gewoon blanco gelaten, dat spoort in elk geval nog aan tot nadenken: wat zou hier moeten komen.

Anyway, weer een probleem uit de wereld. Fijn weekeinde nog allen! :D

Sleutelbeheerder
    Night

Ook pretig weekend, ennuh, zet even [OPGELOST] voor je topic-titel, is wat handiger voor de rest van de weekendvierders:p

Bijdrager
    sypie

Je kunt eventueel in je 10.4 installatie ook aangeven dat de Finder die gegevens in de sleutelhanger moet opslaan. Een volgende keer staan de juiste gegevens daar al en hoef je alleen maar op verbind te klikken.

Bijdrager
    cezanne

thx!
    zal ik zeker doen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.