30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Moderator
    unSOUND

[Opgelost] Eigenaars van een Aluminium iMac gezocht

Ik ben op zoek naar iemand die een iMac heeft die werd
    geleverd met de ATI Radeon 2600 en OS X Tiger.

Wie o wie heeft deze machine, woont in de regio Sliedrecht / Dordrecht,
    en heeft zin ( en tijd ) om mij te helpen met een experiment ?

PM me desnoods even…

Alvast bedankt !

Inactief
    Anoniem

Experiment vertel eens meer.
    ben wel benieuwd.

:D

Moderator
    unSOUND

In mijn Mac Pro zit een grafische kaart van bijna hetzelfde type, de HD2600. Deze werkt deels onder Tiger, maar niet perfect. Er zijn geen losse drivers voor te vinden, dus mijn enige kans is een iMac met de 2600 kaart en Tiger, zodat ik daar de benodigde bestanden van kan kopiëren om zo de kaart op mijn machine volledig functioneel te krijgen. Nadeel is dat de drivers alleen kopiëren niet werkt, ik moet dus een volledige OS X image hebben, en die is minimaal 2 GB… Vandaar dat ik mensen in de regio zoek, zodat ik makkelijker even met mijn externe schijf langs kan komen.

Bijdrager
    madcat

Wat is er mis met Leopard als ik vragen mag?
    heb zelf een iMac met een HD2600 draaien onder leopard…

Moderator
    unSOUND
    ”madcat”

Dat heb ik al eens in een ander topic vermeld… Het is veel trager, bepaalde functies werken niet meer goed of zijn compleet verdwenen, en ga zo maar door. Vandaar dat ik dus Tiger nodig heb, maar die draait nu niet soepel als gevolg van de ontbrekende drivers.

Bijdrager
    Marius1976

Ik dacht dat in het niet zo heel legale circuit drivers circuleren voor Tiger voor de ATI 2600 serie. Google eens op natit en netkas.

De kans overigens dat het gaat werken -ook op de manier die jij voor ogen hebt- is niet zo heel groot. Die ATi kaarten zijn stronteigenwijs en slecht gesupport.

Volgens mij is de XT serie niet compatible met de PRO serie.

Volgens mij lever je OF CoreImage/Quartz in, of moet je je schermresolutie opgeven.

Veel succes :S
    Marius

Moderator
    unSOUND
    ”Marius1976″

Ik dacht dat in het niet zo heel legale circuit drivers circuleren voor Tiger voor de ATI 2600 serie. Google eens op natit en netkas.

Dat klopt, maar die werken dus niet in Tiger zonder de nodige extra bestanden. En die staan enkel op de restore DVD’s van de bovengenoemde iMac.

”Marius1976″

De kans overigens dat het gaat werken -ook op de manier die jij voor ogen hebt- is niet zo heel groot. Die ATi kaarten zijn stronteigenwijs en slecht gesupport. Volgens mij is de XT serie niet compatible met de PRO serie.

Het werkt, dat weet ik al zeker. Het is al bevestigd door een aantal andere gebruikers die in dezelfde situatie zaten.

Bijdrager
    Marius1976

Overigens kan je wel gewoon de juiste .kext bestanden kopieren en permissies herstellen. Alleen moet je twee cache bestanden wissen, anders blijft ie de oude drivers pakken.

In de kext bestanden kan je proberen om de hardware ID van je kaart erbij te zetten…

Heeft die HD2600 een VGA out? Als dat zo is, denk ik dat die poort het niet doet, en die andere poort wel.

Groet
    M.

Moderator
    unSOUND
    ”Marius1976″

Overigens kan je wel gewoon de juiste .kext bestanden kopieren en permissies herstellen. Alleen moet je twee cache bestanden wissen, anders blijft ie de oude drivers pakken.

Deze opties heb ik allemaal al geprobeerd… Dat resulteerde in een vastlopende machine. Op de Apple support lists staat dus ook dat dat niet altijd werkt, zeer niet bij de Mac Pro’s van 2008. Om die werkend te krijgen heb ik dus een image nodig van een alu iMac.

Bijdrager
    G-Force

Inderdaad, het verwijderen van de bestanden Extensions.kextcache en Extensions.mkext in /System/Library/ zou voldoende moeten zijn (na herstel van permissies).

Edit: ok, dat werkt dus niet..

Bijdrager
    Marius1976
    ”unSOUND”
    ”Marius1976″

Deze opties heb ik allemaal al geprobeerd… Dat resulteerde in een vastlopende machine. Op de Apple support lists staat dus ook dat dat niet altijd werkt, zeer niet bij de Mac Pro’s van 2008. Om die werkend te krijgen heb ik dus een image nodig van een alu iMac.

hmmm nou dan maar hopen in ieder geval dat iemand je effe kan helpen. Sinds er in Sliedrecht geen IKEA meer zit, kom ik er niet zo druk meer. Overigens zijn mijn officiele macs alleen maar PPC based, dus ik kan je sowieso niet helpen… helaas :s

Bijdrager
    Pieterr

Kerstactie 2008: help unSOUND aan een Tiger voor z’n Mac Pro!

Bijdrager
    sven-

Ik heb de door jou genoemde iMac, nog draaiend met Tiger. Ik stuur een PM, ook al woon ik niet erg dichtbij (Den Haag).

Bijdrager
    rrkramer

Offtopic, gefeliciteerd met je zes jaar OMT!

Bijdrager
    themacs

Proost Unsound! Ik hef het glas reeds voor het jaar 2009 en moge je comments en soms eindeloze geduld met sommige newbies nog lang hier te lezen zijn!

Moderator
    unSOUND
    ”rrkramer”

Offtopic, gefeliciteerd met je zes jaar OMT!

Verduld, is dat vandaag ? :D

Bijdrager
    1984

Gefeliciteerd unSound, Wat te doen op eerste kerstdag (6 jaar geleden….)

Moderator
    unSOUND

Inmiddels heb ik al een aantal aanbiedingen gehad, maar geen van allen zijn ze in de buurt van Sliedrecht waar ik woon… Zerk heeft een heel royaal aanbod gedaan, maar zijn er toevallig nog mensen die wel in de buurt wonen en de iMac hebben die ik zoek ?

Bijdrager
    filenox

Kan niet je niet langs een APR langsgaan?
    Misschien kunnne ze je daar helpen?

Moderator
    unSOUND

Nope.

Ten eerste hebben die nu alleen maar iMacs staan met Leopard, en ten tweede gaan die echt niet staan toekijken hoe ik even een OS X installatie naar mijn externe schijf kopieer…. iets met licenties…

:D

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh mijn god, unSOUND woont hier FRKN dichtbij! Nu durf ik de deur niet meer uit!

Bijdrager
    BloomPod

Er hoeft toch niet perse Tiger op staan, als er Leopard op die iMac staat kan je altijd een back-up van de schijf maken. Tiger installeren en kopiëren naar jou Mac. Daarna weer Leopard installeren.

Het werkt misschien een beetje omslachtig, maar je zoektocht zal niet meer zo specifiek zijn en je zal sneller iemand gevonden hebben.;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk niet dat iemand het fijn vind om hun hele harde schijf twee keer om te gooien op één dag…

Bijdrager
    Rub3n

unSound ik heb een iMac alu 24″ met MAC OS X Tiger (ik kreeg er een leopard upgrade erbij)

Ik woon alleen niet bij je in de buurt.Kampen.

Moderator
    unSOUND
    ”BloomPod”

Er hoeft toch niet perse Tiger op staan, als er Leopard op die iMac staat kan je altijd een back-up van de schijf maken. Tiger installeren en kopiëren naar jou Mac. Daarna weer Leopard installeren.

Nee, want de iMacs die daar staan kunnen geen Tiger draaien, daarom heb ik juist een iMac nodig van de vorige revisie…

Bijdrager
    piddy4888
    ”unSOUND”
    ”madcat”

Dat heb ik al eens in een ander topic vermeld… Het is veel trager, bepaalde functies werken niet meer goed of zijn compleet verdwenen, en ga zo maar door. Vandaar dat ik dus Tiger nodig heb, maar die draait nu niet soepel als gevolg van de ontbrekende drivers.

dat klopt echt niet. ik heb zelf laatst geupdated van tiger naar leopard, en het werkt echt veel sneller. en het heeft meer functies dan tiger.

Bijdrager
    G-Force

De ervaringen verschillen… Tiger was op mijn MacBook veel sneller in opstarten en vlotter in gebruik dan de laatste versie van Leopard.:)

Moderator
    unSOUND
    ”piddy4888″

dat klopt echt niet. ik heb zelf laatst geupdated van tiger naar leopard, en het werkt echt veel sneller. en het heeft meer functies dan tiger.

Spreek voor jezelf. :wink:

Wat voor JOU geldt, hoeft immers niet voor MIJ te gelden, tenzij we over precies dezelfde machine beschikken, en precies dezelfde software gebruiken. Ik heb problemen met bepaalde software, netwerken, en mis bepaalde functies die Apple bewust uit OS X heeft gehaald. Mijn machine ( en veel van mijn software ) draaide een heel stuk soepeler onder Tiger.

Bijdrager
    sven-

Hoe staat het ondertussen met het experiment?

Moderator
    unSOUND

Nou, ik heb nog niks kunnen experimenteren, aanstaande zaterdag pas. Dan komt er iemand bij mij op de koffie, met zijn iMac. :)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.