10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

[opgelost] een knop voor iedere account in Mail

Geen idee of dit ooit ter sprake is gekomen… zoekfunctie hielp me niet echt verder:

Ik heb meerdere accounts in Mail. Met de knop ‘haal op’ worden alle accounts nagekeken of er mail is. Maar dat wil ik niet altijd. Ik zou graag per account een knop willen hebben die kijkt of er mail is op die account.
    Je kan via het menu en via een contectual menu per account de mail ophalen maar dat zijn me teveel handelingen. Liefste heb ik gewoon naast iedere account een knop.

Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen in Apple Mail (Tiger)?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik kan het hier even niet checken, maar je kunt in het menu “Postbus”
    de optie “haal nieuwe post op”. Als je meerdere accounts hebt zou je
    als ik me niet vergis een optie hebben van “haal nieuwe post op voor xx-account”.

Je zou daar in het menu die post kunnen ophalen, óf misschien zelfs een
    toeten-combinatie aanmaken in je voorkeuren->toetsenbord. (hoewel ik niet zeker
    weet hoeveel opties je in die voorkeuren hebt)

Bijdrager
    mekker

je kan dit met automator doen

Bijdrager
    MacBeer

@Joram,
    Die functie heb ik ook al geprobeerd maar volgens mij zet je hiermee de account offline. En dat is ok weer niet de bedoeling.

@mekker

Daar had ik nog niet aan gedacht. Dit ga ik eens uitpluizen. Ik neem aan dat ik dan buiten Mail zelf een actie zou moeten oproepen. Je kan de knoppenbalk van Mail aanpassen maar volgens mij niet zo eenvoudig een script aan een knop hangen.

Bijdrager
    juniper rose

Wat joram bedoeld is, denk ik, dat je onder mailbox in de menubalk de post op kan halen per mailbox.
    Daar zijn geen shortcuts voor helaassie

Bijdrager
    mekker

een knop aanpassen kan voorzover ik weet niet, je zou idd een actie voor elke acount kunnen maken en die in je script menu kunnen plaatsen.

Bijdrager
    karllaurent

stap1: zet in je voorkeuren (Mail) bij Algemeen > Controleer op nieuwe berichten > Handmatig
    stap 2: wil je alle berichten, klik dan op de klassieke “Haal op” knop
    stap 3: Wil je maar 1 account ophalen, cfr Joram: Postbus > Haal nieuwe post op > JeAccount

om daar een toetscombinatie aan toe te kennen zijn er wel wat progjes

Bijdrager
    MacBeer
    ”joram”

Je zou daar in het menu die post kunnen ophalen, óf misschien zelfs een
    toeten-combinatie aanmaken in je voorkeuren->toetsenbord. (hoewel ik niet zeker
    weet hoeveel opties je in die voorkeuren hebt)

Dit is de oplossing!
    Raar dat ik deze functie nog nooit eerder heb bekeken. Je kan per programma toetsencombinaties toevoegen… Je moet alleen de exacte omschrijving overnemen en er een toestencombinatie aan vasthangen.
    Als ik ni de F1 toets indruk in Mail dan wordt alleen de post van mijn hoofdaccount binnengehaald!

Bijdrager
    Ludo

En als je automatisch ophalen uitzet, en je dubbelklikt gewoon op het symbool van de gewenste postbus? Dan wordt de mail ook per postbus opgehaald en hoef je niets in te stellen. (of rechtermuisknop > haal op)

Geblokkeerd
    Anoniem

Zo hey… en dat zo maar even uit het hoofd:D
    Frapant zeg; op m’n werk vergeet ik altijd alles, maar dit wist ik dan net weer:P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.