4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-Freak

(OPGELOST DANKZIJ MAC’ERS) Live draaien op internetradio

Dag allemaal,

Hier ben ik weer met een vraag voor een alternatief programma.
    Er zijn een aantal (een groot aantal) mensen naar mij gekomen met de vraag “Waarom draai je niet Live op een internetradio zodat we je vaak thuis kunnen horen?” Heb dan ook een aantal Webmaster-requests gehad. Ik zou dus heel graag live willen draaien, maar met welk programma??

De Windower’s gebruiken WinAmp of zoiets en dat gaat perfect bij hun. Ik heb al mijn gegevens gekregen in verband met de server en de stream’s enzovoor en een link naar http://www.shoutcast.com maar Mac’ers kunnen daar niet veel doen.

“The SHOUTcast audio homesteading system is comprised of three simple components. They are explained in detail below:

LISTENING

Listeners tune in to SHOUTcast broadcasts by using a player compatible with streaming MP3 audio. Users can visit the SHOUTcast directory to locate a stream they’d like to listen to. Recommended players are listed below:
    Windows users should use Winamp.
    Mac users should use iTunes.
    Linux/X Windows users should use XMMS.

BROADCASTING ——–> DIT WIL IK DUS KUNNEN!

Persons wanting to broadcast will need to run their own server, as per the instructions below, or find someone willing to run one for them. Once a server’s located, broadcasters use Winamp and a plug-in called the SHOUTcast Source for Winamp Plug-In to send audio from Winamp to the SHOUTcast server. The tools are available here, and there’s an entire section of the documentation dedicated to the plug-in.

RUNNING A SERVER

The magic of the SHOUTcast system happens inside the SHOUTcast Distributed Network Audio Server (DNAS). This software runs on a server attached to an IP network with lots of bandwidth, and is responsible for receiving audio from a broadcaster, updating the SHOUTcast directory with information about what the broadcaster is sending, and sending the broadcast out to listeners. More information is in the server section of the documentation.”

Dus mijn vraag is, welke programma kan ik gebruiken, ipv via Virtual PC en WinAmp (wat super traag loopt) ?

Bijdrager
    Maced.2

nou das makelijk hoor…… met NiceCast…….:D

http://www.rogueamoeba.com/nicecast/

werkt super.al je music streamen vanuit je itunes Map
    en ja helaas een demo maar daar is wel wat aan te doen..[zie pm]

Bijdrager
    GetaMac

Yup zelf gebruik ik ook NiceCast! Erg goed programma, vooral i.c.m. Audio Hijack.

Bijdrager
    Maced.2
    ”Kevin

Yup zelf gebruik ik ook NiceCast! Erg goed programma, vooral i.c.m. Audio Hijack.

Leuk jij ook al op Nicecast gezellie……:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.