8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-Freak

(OPGELOST DANKZIJ MAC’ERS) Exel gegevens naar Word-document

Goeiedag allemaal,

Oke, dit is de situatie: Ik heb in Exel in verschillende kolomen, verschillende adressen en namen en dergelijke informatie gezet. Nu, ik doe een Word document open en wil een brief aanmaken en de gegevens van mijn Exelbestand gebruiken.

Bijvoorbeeld:

Geachte -Naam- -Voornaam,

Ik deel u mee dat in u straat -Straatnaam- in uw dorp -Dorp- werken worden uitgevoerd ….

Snap je?
    Zodat ik niet elke keer de verschillende namen enzo moet invoeren, maar gewoon moet klikken.

Dit systeem is mogelijk, want iedereen in mijn klas (allemaal PC’ers) kunnen dat en ik ben ermee aan het sukkelen. Daarom graag raad van jullie Mac’ers!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    tarun

OK, een lesje Office.

Ga in Word naar het menu Tools en kies Data Merge Manager.
    Kies bij Main Document uit de knop Create “Form Letters”.
    Kies bij Data source uit de knop Get Data “Open Data Source” (als je al een bestand Excel document hebt.
    Hierna kan je de velden uit Excel slepen naar de juiste plaats in je Word-document. Met Preview en Merge kan je nu je data zien en afdrukken of een nieuw document maken etc.

Succes.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is heel simpel:

1) zorg dat in excel bovenaan elke kolom een juiste kolomomschrijving staat en bewaar het excel bestand
    2) open word en open je brief
    3) open het menu tools en kies ‘data merge manager
    4) selecteer ‘create form letters’
    en dan voor het excel bronbestand
    Je ziet in het menublok dan je kolomtitels verschijnen.
    5) sleep de titels op de juiste plaats in de tekst
    6) print nu via het menublok en NIET via het print menu. Je kunt hier een pagina range aangeven maar ook een (proef)pagina

[EDIT] typ ik nou zo langzaam?????

PS office 204 update 11.3.0 is uit:-) lekker snel issie weer nu!

Bijdrager
    Mac-Freak

Wow, direkt 3 perfecte reactie’s maar ik zit nog altijd vast.
    Mijn Word versie is Word 2004 en alles staat in nederlands, lukt dat ook?

Bijdrager
    Mac-Freak

JAAAAAAAAAA!

Mensen mensen het is mij gelukt!
    Gedeeltelijk dankzij jullie DANK U WEL en gedeeltelijk dankzij mijn gezond verstand!

Super bedankt voor jullie reactie!

Jullie Mac-Freak!

Moderator
    Strifer

dat data gedoe werkt echt perfect. ik heb het twee weekjes geleden voor het eerst gebruikt toen mijn vriendin er niet uit kwam. het was voor mij ook even zoeken geblazen, maar het werkt perfect en word maakt en met excel mooie documenten van!

Sleutelbeheerder
    Night
    ”Strifer”

dat data gedoe werkt echt perfect. ik heb het twee weekjes geleden voor het eerst gebruikt toen mijn vriendin er niet uit kwam. het was voor mij ook even zoeken geblazen, maar het werkt perfect en word maakt en met excel mooie documenten van!

Zeker! Vooral als je ook kolommen aanmaakt met “de heer” en “Geachte heer” bij een man en “mevrouw” en “Geachte mevrouw” bij een vrouw. Dan kun je idd. heel gelikte brieven maken.

Een soortgelijke plugin in bv. Quark XPress kost gelijk een godsvermogen (geloof zo’n € 1500,-) pff

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.